بعدی
like
سیدرضااورنگ:

هیچ سازمان و رسانه‌ای به‌اندازه تلویزیون به فرهنگ دینی و ملی آسیب نزده است

‏. ‏(‏۲۴-‏آذر-‏۱۳۹۸)

یک مدرس سینما با تاکید بر اینکه تلویزیون در فرهنگسازی موفق نبوده گفت: تلویزیون بر نوع لباس و پوشش، غذا و سبک زندگی ایرانیان تاثیرات منفی گذاشته است.

آرت کافه:سید‌رضا اورنگ فعال پیشکسوت رسانه‌ای و مدرس سینما در گفت‌وگو با دفاع‌پرس با اشاره به ضعف تلویزیون در سال‌های اخیر عنوان کرد: هیچ سازمان و رسانه‌ای در طول تاریخ به‌اندازه تلویزیون به فرهنگ دینی و ملی آسیب نزده است.


رادیو تلویزیون سید‌رضا اورنگ   مدرس سینما  دفاع‌پرس هزاردستان علی حاتمی فرهنگ

وی گفت: تلویزیون در گذشته مجموعه‌هایی مانند «هزاردستان» داشت. زنده یاد علی حاتمی در این مجموعه تلویزیونی،حتی بوی کباب و مزه قیمه را نیز برای مخاطب قابل لمس می‌کرد؛ چیزی که در تلویزیون دیگر تکرار نشد.

این فعال پیشکسوت رسانه‌ای با انتقاد از روند فعالیت صدا و سیما در مناسبت‌های مذهبی و عدم موفقیت در نشان دادن سبک زندگی ایرانی و اسلامی افزود: مگر چند درصد از مردم ایران روی میز غذا می‌خورند که تمام تبلیغات تلویزیون نشان می‌دهد مردم روی میز غذا می‌خورند؟! این روند اشتباه تلویزیون در ماه رمضان، ماه محرم و مناسبت‌های مذهبی نیزهمچنان ادامه دارد.

اورنگ عنوان کرد: تلویزیون بر نوع لباس و پوشش، غذا و سبک زندگی ایرانیان تاثیر منفی گذاشته است. تلویزیون آمده است تا فرهنگ ارتقا پیدا کند؛ اما چنین نبوده است. در مناسبت‌های مذهبی نیز در فیلم ها ،سریال ها و برنامه ها تنها به نشان دادن چند نخل خشکیده و دیوار کاهگلی اکتفا می‌شود !درحالی که تنها اینها نماد اتفاقات مذهبی نیستند.
@nasrodinmolla