علی-حاتمی


گفت و گو با سید رضا اورنگ (بخش اول)

دنیای فیلمنامه‌نویسی با دنیای کارگردانی بسیار تفاوت دارد

سید رضا اورنگ، منتقد و مدرس سینما و تلویزیون با اشاره به ضعف‌های بسیاری که در فیلمنامه‌نویسی سینمای ایران وجود دارد تأکید کرد : متأسفانه همه تصور می‌کنند که فیلمنامه‌نویسی کار راحتی است و می‌خواهند بدون تخصص این کار را انجام دهند.

‏۷-‏بهمن-‏۱۳۹۸

سیدرضااورنگ:

هیچ سازمان و رسانه‌ای به‌اندازه تلویزیون به فرهنگ دینی و ملی آسیب نزده است

یک مدرس سینما با تاکید بر اینکه تلویزیون در فرهنگسازی موفق نبوده گفت: تلویزیون بر نوع لباس و پوشش، غذا و سبک زندگی ایرانیان تاثیرات منفی گذاشته است.

‏۲۴-‏آذر-‏۱۳۹۸

گفت و گو با سیدرضا اورنگ

باید بازیگر و کارگردان از هالیوود بیاوریم تا قهرمانان ملی ما را درست به تصویر بکشند

معرفی شخصیت‌های ملی و مذهبی و قهرمانان ۸ سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی همواره از دغدغه‌های دلسوزان کشور بوده است ،اما ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی همواره به دلیل ضعف فنی و محتوایی، تصویر دیگری از این شخصیت‌ها به مخاطب ارائه کرده است.

‏۱۴-‏آذر-‏۱۳۹۸

کارگردانی از جنس ایران

تجلی فرهنگ ایرانی در آینه آثار علی حاتمی

علی حاتمی خدمت بزرگی به تاریخ،فرهنگ،هنر،سینما،تئاتر و تلویزیون ایران کرده است،زیرا یک آرشیو بزرگ تصویری از خود باقی گذاشته که هم راه را برای دیگران باز کرده و هم کار را آسان تا اگر می خواهند اثری تاریخی بسازند از گنجینه بی بدیل این آرشیو غنی استفاده کنند.

‏۸-‏شهریور-‏۱۳۹۸

برپایی مراسم زادروز حاتمی در شب اجرای «قصه مردی که مو نداشت»

احترام برومند: «حسن کچل» علی حاتمی اولین بار توسط داود رشیدی اجرا شد

مراسم زادروز زنده‌یاد علی حاتمی با حضور احترام برومند و شهرام کرمی مدیرکل‌ هنرهای نمایشی پیش از اجرای نمایش «قصه مردی که مو نداشت»، در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد.

‏۲۴-‏مرداد-‏۱۳۹۸

با آغاز پیش‌فروش بلیت

پوستر «مردی که مو نداشت» منتشر شد

همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت نمایش «مردی که مو نداشت» با کارگردانی مصطفی کشتگر، پوستر این اثر نمایشی با طراحی مهدی دوایی رونمایی و منتشر شد.

‏۱۲-‏مرداد-‏۱۳۹۸

مسعودکیمیایی،ناشناخته ای در میان شناخته ها

دنیای کیمیایی هنوز ناشناخته هایی دارد که علاقه مندان و منتقدان آنها را کشف نکرده اند.اغراق نیست اگر بگویم خودش نیز هنوز توانایی های خویش را به طور کامل کشف نکرده است.

‏۷-‏مرداد-‏۱۳۹۸

به بهانه پخش چند باره فیلم «ای ایران»

چرا امثال تقوایی ها موقعیت فیلمسازی پیدا نمی کنند؟!

امروز در سینمای ایران با هدایت و حمایت ارگان های دولتی و سرمایه گذارانی مشکوک و بی هویت که ریال ها و دلارهای شان را به رخ مردم آسیب دیده می کشند،فیلم هایی بسیار ضعیف با بودجه هایی سرسام آور و باور نکردنی تولید و با هزار دوز و کلک روی پرده می روند،اما حداقل این بودجه ها را برای کارگردان چیره دستی چون ناصر تقوایی اختصاص نمی دهند تا فیلمی حرفه ای و مخاطب پسند بسازد!

‏۱۷-‏خرداد-‏۱۳۹۸