بعدی
like

ممنوع التصویری و شایعه سازی یعنی...

‏. ‏(‏۱۰-‏شهریور-‏۱۳۹۸)

متاسفانه عده ای که هنوز نتوانسته اند در بازیگری به حداقل استانداردها برسند یا هنرپیشه هایی که به دلیل بالا رفتن سن و افت بازی،دعوت به کار نمی شوند و ترس آن را دارند که دیگر به چشم کسی نیایند،از ترفندهای غیرقابل قبولی مثل شایعه پراکنی استفاده می کنند تا به هر طریقی که شده به چشم بیایند.

آرت کافه-ملانصرالدین:بنده به عنوان ریش سفید روزنامه نگاران و خبرنگاران این مملکت،به خصوص حوزه سینما و هنر،همواره با محروم کردن بازیگران از بازی و هنرنمایی هنرمندان در عرصه های دیگر هنر مخالفت کرده و می کنم.
نمی شود با یک بیانیه یا دستورالعمل اداری،جلوی هنرنمایی هنرمند را گرفت.هنرمند واقعی اگر از همه وسایل نیز محروم شود،در دل و ذهنش هنرنمایی می کند.
روزی که اعلام شد برخی از بازیگران و دیگر سینماگرانی که پیش از انقلاب فعال بودند،پس از انقلاب اجازه فعالیت ندارند،آن را ناعادلانه دانستم و کاری دور از عدالت.زیرا حق آنان بود و هست که مقابل دوربین و روی صحنه برای مردم هنرنمایی کنند.برای همین به این بیعدالتی اعتراض کرده و یادداشت هایی نوشته و می نویسم.
ناحق کردن این حق، ظلم بزرگی بود که بی دلیل و بدون حکم رسمی مراجع قضایی و ذی صلاح در حق هنرمندان و علاقه مندان روا داشتند که متاسفانه هنوز نیز ادامه دارد.عده ای از آنان هم که حسرت بر دل از جهان فانی به عالم باقی کوچ کردند.
ملانصرالدین از اساس با محروم کردن هنرمندان از کار هنری مخالف بوده و هست.
در این سال ها بسیار اتفاق افتاده که در صداوسیما به صورت رسمی و در سینما رسمی و غیر رسمی،عده ای از بازیگران و عوامل دیگر را ممنوع الکار یا ممنوع التصویر کرده اند.این شیوه مناسبی برای برخورد با اشتباهات و یا حتی شیطنت برخی از فعالان عرصه بازیگری و هنر نیست.
متاسفانه عده ای که هنوز نتوانسته اند در بازیگری به حداقل استانداردها برسند یا هنرپیشه هایی که به دلیل بالا رفتن سن و افت بازی،دعوت به کار نمی شوند یا کمتر این اتفاق می افتد و ترس آن را دارند که دیگر به چشم کسی نیایند،از ترفندهای غیرقابل قبولی مثل شایعه پراکنی استفاده می کنند تا به هر طریقی که شده به چشم بیایند،حتی از طریق نادرست.برخی شایعه مرگ خود را منتشر می کنند،برخی ممنوع التصویری،گروهی بیماری،عده ای ادعا می کنند به خاطر فعالیت سیاسی محروم شده اند و....
بسیار اتفاق افتاده که تلویزیون و وزارت ارشاد ممنوع التصویری و ممنوع الکاری عده ای را که بر سر زبان ها افتاده تکذیب کرده اند که یک نمونه آن امروز اتفاق افتاد.
بنده از زمانی که ریش سیاه بر صورت داشتم تا امروز که به سپیدی گراییده،هم با برخورد غیر منطقی با هنرمندان و محروم کردن شان از فعالیت مخالف بوده و هستم،هم با فعل بد عده ای از به اصطلاح هنرمندان و بازیگران که می خواهند از راه های نامناسب و دور از شان و شایعه سازی خود را به چشم ها بیاورند!


یادداشت ملانصرالدین ممنوع التصویری   شایعه سازی صداوسیما سینما هنر

@nasrodinmolla