بعدی
like

پشت سر«مانکن» چه کسانی پنهان شده اند؟!

‏. ‏(‏۳۰-‏مرداد-‏۱۳۹۸)

عده ای بر این باور هستند که موسسه رسانه های تصویری نباید تا روشن شدن وضعیت مجموعه «شهرزاد» اجازه تولید اثر جدیدی را به موسسه تصویر دنیای هنر می داد.

آرت کافه-ملانصرالدین:موسسه تصویر دنیای هنر نخستین موسسه ویدیو رسانه در بخش خصوصی است. این موسسه توسط دو برادر به نام های جواد و حسین معماری اردستانی اداره می شود. در سال های اخیر تصویر دنیای هنر بازار تولید و توزیع آثار شبکه نمایش خانگی را در دست گرفته و رها نمی کند.
این موسسه پخش سریال پرحاشیه و دردسرساز«شهرزاد» را به عهده داشته است،مجموعه ای که سرمایه گذارانش به خاطر حیف و میل اموال دولتی و غیر دولتی به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند.
هنوز حاشیه های این موضوع کمرنگ نشده بود که تولید و پخش سریال «مانکن» در موسسه تصویر دنیای هنر در رسانه ها دست به دست شد و می شود.
از آنجایی که موسسه تصویر دنیای هنر به خاطر پخش انحصاری سریال «شهرزاد» و کسب درآمد از آن پایش هنوز در پرونده دادگاه سرمایه گذاران این مجموعه گیر است،معلوم نیست سریال «مانکن» با سود مشکوک حاصل از پخش و فروش «شهرزاد» تولید شده یا سرمایه گذار دیگری دارد که نامش اعلام نشده است؟!
اعلام نکردن نام سرمایه گذار «مانکن» این شبهه را ایجاد کرده ا که احتمالا کسانی پشت «مانکن» پنهان شده اند که نمی خواهند شناخته شوند.عده ای هم این شائبه را ایجاد کرده اند که ممکن است این مجموعه با سرمایه پنهان هادی رضوی و محمد امامی تولید شده باشد!هیچ کدام از این موارد را نمی توان رد یا قبول کرد،زیرا به تایید نرسیده اند،اما اگر در این زمینه روشنگری و شفاف سازی صورت نگیرد،بی شک شایعه ها به حقیقت خواهند پیوست.
سریال «مانکن» پر بازیگر است،به همین دلیل هزینه زیادی صرف تولید آن شده است،این هزینه سنگین از کجا تهیه شده است؟
سازمان سینمایی در قضیه «شهرزاد» ادعا داشت و دارد که از آن بی اطلاع بوده است،اما این بار نمی تواند ادعا کند که اطلاع نداشته است،زیرا در دادگاه موضوع سریال «شهرزاد» مطرح و سرمایه آن غیر قانونی اعلام شده است.الان وقت آن است که رییس سازمان سینمایی و مدیران زیردست او در این قضیه ورود کرده و با شفاف سازی این موضوع را برای همه روشن کنند.آیا با وجود رای دادگاه علیه سرمایه گذاران مجموعه «شهرزاد»، موسسه تصویر دنیای هنر که پخش انحصاری اش را به عهده داشه و از طریق آن سود کسب کرده است،پیش از روشن شدن قضیه اجازه قانونی داشته تا تولید و پخش اثر دیگری را به عهده بگیرد؟
شایعه است مدیران موسسه دنیای هنر ارتباطات نزدیکی با مدیران موسسه رسانه های تصویری دارند.با توجه به این مهم، اگر سازمان سینمایی در این مورد روشنگری نکند،امکان دارد انگشت اتهام به سوی وزارت ارشاد گرفته شود.
این جزو وظایف وزارت ارشاد و سازمان سینمایی است که در این گونه مسائل ورود کند،چون مجوز ساخت و پخش را آنها می دهند. عده ای بر این باور هستند که موسسه رسانه های تصویری نباید تا روشن شدن وضعیت مجموعه «شهرزاد» اجازه تولید اثر جدیدی را به این موسسه می داد.
سازمان سینمایی نباید و نمی تواند این بار از زیر بار مسوولیت شانه خالی کند.اهالی رسانه چشم انتظار هستند تا حسین انتظامی به عنوان نفر اول سینمای کشور این موضوع را پیگیری کرده و نتیجه آن را اعلام کند.اگر این اتفاق نیفتد،باید به نظاره نشست تا آنانی که پشت «شهرزاد» و «مانکن» پنهان شده اند،بدون دغدغه و بیش از همیشه به کارشان ادامه دهند.مطمئنا اگر سازمان سینمایی بخواهد چشمش را روی این قضایا ببندد،قوه قضایی به میدان خواهد آمد و دادگاه های جدید برای محاکمه سرمایه گذاران مشکوک برپا خواهد کرد.


یادداشت مانکن شهرزاد حسین انتظامی موسسه دنیای تصویر هنر برادران معماری اردستانی

@nasrodinmolla