بعدی
like

خبر بیماری استاد شجریان،خبرخوبی نیست که مدام دست به دست شود

‏. ‏(‏۷-‏بهمن-‏۱۳۹۸)

هنرمندان دوست دارند مردم آنان را با چهره ای که در اوج بودند به یاد آورده و با همان تصاویر به خاطر بسپارند،نه در وضعیت بیماری و ناتوانی.

آرت کافه-استاد محمدرضا شجریان، مانند استادهای پیشین،آینه موسیقی ایران است و هرگز روی آن را گرد و غبار نگرفته و نخواهد گرفت.
بیماری طولانی مدت این استاد کاربلد،دل همه را به درد آورده و می آورد و بیش از دیگران بار سنگین آن بر دوش خانواده محترم اش سنگینی می کند.هر چقدر هم طرفداران محمدرضا شجریان فریاد بزنند که دل شان پر دردتر است، قابل قبول نبوده و نخواهد بود،زیرا این خانواده استاد هستند که با تمام وجود درد را حس کرده و می کنند.
متاسفانه عده ای که مدام دنبال خبر بیماری یا خدای نکرده فوت این و آن می گردند تا آن را در فضاهای مجازی و غیر مجازی در سطح گسترده منتشر کنند،نه دوستدار هنرمند هستند و نه امثال استاد شجریان،برای آنان انتشار خبر و کسب فالوور بیشتر، هدف غایی است.
آیا بیماری یک هنرمند،خبر خوبی است که باید مدام منتشر شده و دل خانواده های شان را به درد آورد؟همین مصیبت سخت بیماری عزیز شان کافی نیست ؟ چرا با انتشار اخبار ناخوشایند با روح و روان مردم بازی می کنید؟
استاد شجریان سال هاست با بیماری دست و پنجه نرم می کند و تا کنون آن را شکست داده و انشاءالله شکست کامل خواهد داد.
آن روز سخت را همه به یاد می آورند که استاد خودش بیماری خویش را اطلاع رسانی کرد.خانواده وی نیز در این باره گاهی اخباری را منتشر کرده اند.باید به استاد شجریان و خانواده عزیزش احترام گذاشت و مدام نمک به زخم شان نپاشید.بگذارید خودشان تصمیم بگیرند چه خبری را منتشر کنند یا نکنند.مطمئنا اگر دوست داشتند مدام خبر رسانی کنند،این کار را انجام می دادند.بی شک نه خود استاد مایل به این کار است و نه خانواده گرامی اش.
هنرمندان دوست دارند مردم آنان را با چهره ای که در اوج بودند به یاد آورده و با همان تصاویر به خاطر بسپارند،نه در وضعیت بیماری و ناتوانی.
عده ای دوستدار واقعی استاد شجریان هستند و نگران حال او،اما گروهی ادای دوستداری را درآورده تا خود را به چشم این و آن بکشند.تمام کسانی که طرفدار محمدرضا شجریان هستند و برایش احترام قائل هستند،لطفا بدون اجازه خانواده او،درباره بیماری استاد خبرپراکنی نکنند.
کسانی نیز که در کمین نشسته اند تا اخبار بد و ناخوشایند را در کسری از ثانیه منتشر کنند،به احترام،هنر،هنرمند،مردم و خانواده آنان دست از این کار نادرست بردارند و بگذارند این خبررسانی توسط خانواده های شان انجام شود.
همه ما نگران حال استاد هستیم،اما نباید این نگرانی موجب رنجش استاد و خانواده اش شود.


یادداشت سیدرضااورنگ محمدرضا شجریان موسیقی رسانه فضای مجازی

@nasrodinmolla