بعدی
like

نمایش «نار و نی» در کانون فیلم خانه سینما

‏. ‏(‏۲۱-‏اردیبهشت-‏۱۳۹۸)

فیلم «نار و نی» در کانون فیلم خانه سینما نمایش داده می شود.

به گزارش آرت کافه،کانون فیلم خانه سینما در برنامه آینده خود، یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۷، نسخه ترمیم‌شده فیلم «نار و نی» ساخته سعید ابراهیمی‌فر را به نمایش می‌گذارد. پس از نمایش فیلم هم نشستی با حضور سعید ابراهیمی‌فر، حسین ایری و احمد طالبی‌نژاد برگزار خواهد شد.


سینما  نار و نی     سعید ابراهیمی‌فر  حسین ایری  عزیز ترسه  جهانگیر الماسی  علی‌اصغر گرمسیری  رسول نجفیان  حسین پناهی   محسن قاضی‌مرادی

حضور در این برنامه برای همه آزاد و رایگان است . علاقه‌مندان می‌توانند روز نمایش به نشانیِ خانه سینما مراجعه کنند: تهران، خیابان بهار جنوبی، خیابان سمنان، شماره ۲۹، خانه سینما.

«نار و نی»، محصول سال ۱۳۶۷، نوشته مشترک سعید ابراهیمی‌فر، حسین ایری و عزیز ترسه است و جهانگیر الماسی، علی‌اصغر گرمسیری، رسول نجفیان، حسین پناهی و محسن قاضی‌مرادی در این فیلم بازی می کنند. تهیه فیلم هم به صورت مشترک با سعید ابراهیمی‌فر و حسین ایری بوده .

دیگر عوامل تولید عبارتند از: راوی: احمدرضا احمدی، موسیقی: فریبرز لاچینی، فیل‌برداری: همایون پایور، تدوین: ژیلا ایپکچی، صدابرداری: اصغر شاهوردی، طراحی صحنه و لباس: کیهان مرتضوی و مدیریت تولید: مهوش شیخ‌الاسلامی.

داستان فیلم درباره عکاس جوانی‌است که در جستجوی عکس‌های مناسبی برای نمایشِ در دستِ تمرینِ «قضیه اوپنهایمر» است و به‌طور اتفاقی با پیرمرد ناشناسی که دچار عارضه قلبی شده، مواجه می‌‌شود. عکاس جوانی، شب هنگام، او را به بیمارستان می‌رساند و بر نیمکت انتظار بیمارستان، با مرور دفترچه خاطرات این پیرمرد، مسیر جدیدی پیشِ روی خود می‌بیند.

«نار و نی» که یکی از فیلم‌های جریان‌ساز سینمای ایران در سال‌های پس از انقلاب است، در جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۶۷، مورد توجه قرار گرفت و موفقیت‌هایی کسب کرد:
برنده جایزه ویژه هیات داوران.
برنده سیمرغ بلورین بهترین تدوین .
برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری.
نامزد بهترین فیلم.
نامزد بهترین کارگردانی .
نامزد بهترین فیلمنامه.
نامزد بهترین موسیقی متن.
نامزد بهترین فیلمبرداری.
نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد.