بعدی
like
توهین به استاد خسرو سینایی،اهانت به هنر و سینماست

هنر و تجربه دروغی بزرگ!!!

‏. ‏(‏۱۲-‏تیر-‏۱۳۹۸)

یکی از مدیران هنر و تجربه گفت برو و فیلم پرفروش بساز!

آرت کافه-خسرو سینایی:من توقع نداشتم «جزیره رنگین» یک فیلم میلیاردی باشد، اما با توجه به بازخورد مثبت در ونکوور و جشنواره‌هایی در لهستان، نمی‌دانم چرا فروش فیلم در اکران هنروتجربه، حتی پول یک وعده غذای بازیگران هم نشد!
در لهستان گفتند امروز جوانان اروپا به دنبال چنین شکلی از سینما هستند، اما در ایران وقتی به اکران فیلم اعتراض کردم، یکی از مدیران هنر و تجربه گفت برو و فیلم پرفروش بساز!


سینما خسرو سینایی   جزیره رنگین   ونکوور   لهستان هنروتجربه

ملانصرالدین:استاد بزرگوار و هنرمند،جناب خسرو سینمایی،از حرف چنین بی فرهنگ هایی که تکیه بر مسندهای فرهنگی زده اند،دلگیر مباشید و غم به دل راه مدهید.اگر اینان،عشق به دل داشتند و مغز به سر،هرگز اجازه نمی دادند استادانی چون شما،ناصر تقوایی،بهرام بیضایی و دیگر کارگردانان هنرمند،برای ساخت یک فیلم،نه هفت خوان،بلکه هزار خوان را پشت سر بگذارند،اما در نهایت باز هم نتوانند اثری را مقابل دوربین ببرند.امروز سینمای ایران عرصه نامدیران،تهیه کنندگانی کارنابلد و حریص،کارگردانانی بی دانش و بی ادب و بازیگرانی پر ادا و ادعا که در این عرصه،حتی دست چپ و راست خویش را هم نمی توانند از هم بازشناسند،شده است!
در این آشفته بازار،اگر یکی از استادان کاربلد سینما فیلمی را بسازد و روی پرده بفرستد،بساط هرزه سازان که عنان سینمای کشور را در دست گرفته اند،در چشم برهم زدنی برچیده خواهد شد.برای همین است که به شما و دیگر استادان سخت می گیرند تا فیلم نسازید!
هنروتجربه یک دروغ بزرگ است،دروغی بدتر از هزار قتل ،چرا که با نام هنر بازی کرده و می کند.برپا کنندگان این گروه دروغین که قصد عوام فریبی داشته و دارند،بدون آنکه به ارزش و معنای هنر پی برده و ببرند،نام این گروه را هنر و تجربه گذاشتند!
این نطفه شوم را شورای صنفی سینما گذاشت تا تیغ انتقادات و اعتراضات را از زیر گلوی خود بردارد.سازمان سینمایی هم مانند همیشه گردن نهاد،برای اینکه رییس و مدیرانش با سینما بیگانه اند و کوچک ترین عشقی به آن نداشته و ندارند.
مدیر سابق و امروز سینمای هنر و تجربه،کارمدانی حقوق بگیر هستند که هر کجا منافع شان ایجاب کند آنجا حاضر هستند.اینان نیامده اند که به سینما خدمت کنند،بلکه خدمتگزار خویش هستند و بس!مدیر امروز هنر و تجربه سال هاست پست مدیریت را با خود یدک می کشد،اما در کارنامه مدیریت اش،حتی یک نقطه سپید دیده نشده و نمی شود!استاد عزیز از این افراد چه انتظاری دارید؟!
اگر این مدیران عشقی به سینما داشتند و اعتقادی به سینمای هنر و تجربه،هرگز جسارت نمی کردند به ساحت شما توهین کرده و بگویند «برو فیلم پر فروش بساز!»
قرار نبود در گروه هنر و تجربه،فیلم های آنچنانی روی پرده برود و کف و سوت برای ادای رکیک ترین کلمات و زشت ترین صحنه ها در آن کشیده شود!
از روز اول به ایجاد چنین گروهی اعتراض کرده ایم،زیرا می دانستیم نیت اصلی موسسان و حامیان آن چه بود.برخورد توهین آمیز با استادی مانند شما،برای چندمین بار ثابت کرد ما راه را به اشتباه نرفته ایم،آنان به عمد مسیر غلط را انتخاب کرده اند!