بعدی
like

آقای وزیر به وظیفه و تکلیف عمل کنید!

‏. ‏(‏۸-‏مهر-‏۱۳۹۸)

آقای وزیر،با شعار دادن،حرف های قشنگ زدن و قول های رنگارنگ حواله کردن نمی شود وزارت ارشاد را اداره کرد.باید آستین ها را بالا زد و تا کار از کار نگذشته مقابل ناهنجاری ها ایستاد و آفت ها را از بین برد.

آرت کافه:مهر-سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بازنگری در فرآیند احراز صلاحیت تهیه‌کنندگان محصولات هنری یکی از اصلی‌ترین الزامات برای مقابله با ورود پول‌های کثیف به این حوزه است.


یادداشت سیدعباس صالحی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معونت هنری سازمان سینمایی اداره کل هنرهای نمایشی

ملانصرالدین:جناب وزیرارشاد،شما که این مهم را می دانید چرا به آن عمل نکرده و نمی کنید؟چرا درباره صاحبان پول های کثیف و مشکوک که می خواهند به عنوان سرمایه گذار وارد عرصه سینما و سایر هنرها شوند از قوه قضاییه و دیگر ارگان های ذی ربط استعلام نمی کنید؟
این وظیفه هنرمندان،تهیه کنندگان،کارگردانان و بازیگران نیست که درباره سرمایه گذاران تحقیق کرده و استعلام بطلبند،این از وظایف وزارت ارشاد و معاونت ها و سازمان های آن است.
چند سالی است که صاحبان پول های کثیف و سرمایه های مشکوک وارد عرصه هنر و سینمای ایران شده و یکه تازی می کنند،برخی از آنان نیز به جرم اختلاس و خلاف های دیگردر محکمه ها، محاکمه و محکوم شده اند،اما وزارت ارشاد مثل همیشه ناظری بی منظور بوده و گویا خواهد ماند!چرا سازمان سینمایی بدون گرفتن استعلام اجازه ورود پول های کثیف و سرمایه داران مشکوک را به سینما داده و می دهد؟
اداره کل مرکز هنرهای نمایشی چرا در این چند سال اجازه داده چنین سرمایه ها و سرمایه گذارانی وارد این عرصه شده و ساحت مقدس آن را بیالایند؟
در عرصه هنرهای تجسمی نیز چند سالی است پول های کثیف برای پول شویی و سرمایه گذاران مشکوک برای تطهیر وارد این حوزه شده و آن را نیز آلوده کرده اند.حراج هایی برگزار می شود که معاون هنری وزارت ارشاد به جای تحقیق و نظارت بر عمل آنها،دست شان را باز گذاشته تا به هر کجا که می خواهند بتازند و هنر ایران زمین را زیر سوال ببرند.دلال هایی وارد این عرصه شده اند که پیش از این در معاونت هنری وزارت ارشاد پست های ریز و درشت داشته اند،اما اکنون صحنه گردان این حراجی ها هستند و میلیاردها ثروت کسب کرده اند!اگر این خرید و فروش ها به نفع هنر این مملکت و اهالی آن است،چرا اکثر هنرمندان با مشکلات مالی و کاری دست و پنجه نرم می کنند؟!پول این حراجی ها به کجا و جیب چه کسانی می رود که با این درآمدهای هنگفت،حوزه هنرهای تجسمی جزو فقیر ترین بخش هاست.اگر درآمد سالمی در برخی از حراجی ها وجود داشت و دارد، باید هنرهای تجسمی و هنرمندانش نیز در ناز و نعمت باشند،اما نیستند،فقط چند نفر معدود در پول غلت می زنند.
آقای وزیر ارشاد شما که دم از احراز صلاحیت تهیه‌کنندگان محصولات هنری می زنید،چرا در یکی از این حراجی های مشکوک که بسیاری از هنرمندان و اهالی رسانه عرصه هنرهای تجسمی بارها به آن اعتراض کرده اند،حضور پیدا کرده و همراه معاون هنری تان به آنان چراغ سبز نشان داده و به نوعی تاییدشان کردید؟
عرصه موسیقی نیز سال هاست جولانگاه باندهای عجیب و غریب شده و پول های مشکوک مدام در این حوزه دست به دست می شود که هنرمندان این عرصه نیز بارها معترض این وضعیت شده اند،اما فریادشان به جایی نرسیده و نمی رسد.معاونت هنری وزارت ارشاد چرا اقدامی نمی کند؟شما به عنوان وزیر ارشاد چرا این معاونت را بابت این اتفاقات بازخواست نکرده و نمی کنید؟!
آقای وزیر،با شعار دادن،حرف های قشنگ زدن و قول های رنگارنگ حواله کردن نمی شود وزارت ارشاد را اداره کرد.باید آستین ها را بالا زد و تا کار از کار نگذشته مقابل ناهنجاری ها ایستاد و آفت ها را از بین برد.پشت میز نشستن و شعار دادن چاره کار نبوده و نیست.باید افراد کارآمد و سالم جدیدی را وارد حوزه های هنری کنید تا صادقانه خدمت کنند و شجاعانه مقابل باندها و گردن کلفت ها بایستند و آنان را از ساحت مقدس هنر ایران بیرون بیندازند.
@nasrodinmolla