بعدی
like
لیلا سلیمانی نویسنده کتاب «ترانه لطیف»:

«آنا کارنینا» زندگی‌ام را تغییر داد

‏. ‏(‏۲۱-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

لیلا سلیمانی، برنده جایزه گنکور سال ۲۰۱۶ در این مطلب از آثاری سخن گفت که در زندگی‌اش تأثیرگذار بوده‌اند.

به گزارش آرت کافه، لیلا سلیمانی، نویسنده جوان مراکشی تا پیش از نوامبر سال ۲۰۱۶ شخصیت شناخته‌شده‌ای نبود، اما پس از موفقیت در جایزه مهم «گنکور» با کتاب «لالایی» یا «ترانه لطیف» به چهره مشهوری تبدیل شد. داستان پرستار بچه‌ای از دومینیکن که به اتهام قتل دو کودک در سال ۲۰۱۲ میلادی در آستانه محاکمه قرار دارد.
گاردین درباره آثاری که می‌خواند، دوست دارد، هدیه می‌دهد و ..... با او گفت و گو کرده است که در ادامه می خوانید:


فرهنگی ادبیات لیلا سلیمانی   ترانه لطیف  آناکارنینا

کتابی که در حال حاضر می‌خوانید.
-«پیرانهاس» نوشته روبرتو ساویانویِ خبرنگار. این کتاب اولین رمانِ نویسنده و خیلی تأثیرگذار است. احترام زیادی برای روبرتو قائلم. سال‌هاست کارهایش را دنبال می‌کنم.

کتابی که زندگی‌تان را تغییر داد.
-هنوز هم حسی را که هنگام خواندن «آنا کارنینا» نوشته لئو تولستوی در مراکش به من دست داد به یاد دارم. خیلی تحت تأثیرش قرار گرفتم.

کتابی که ای کاش نوشته بودید.
-موقع خواندن کتاب «بلوند» نوشته جویس کارول اوتس، که درباره زندگی مریلین مونروست، نمی‌توانستم زمین بگذارمش. همیشه افسردگی و شخصیت مونرو برایم جذاب بوده است. «بلوند» رمان محشری است.

کتابی که بر نوشته‌های شما تأثیر گذاشت.
-«بیگانه» نوشته آلبر کامو. سبک ساده‌‌ و جذابی دارد.

کتابی که نظرتان را تغییر داد.
همیشه فکر می‌کردم همه انسان‌ها دوست دارند آزاد باشند، اما وقتی «سیاست اطاعت» نوشته اِتیان دو لا بوئتیه را خواندم نظرم تغییر کرد. نویسنده به من یاد داد خیلی‌ها حاضرند آزادی خود را ببخشند تا به -جای آن امنیت و پول به دست آورند. اگر بخواهید آزاد باشید باید خیلی چیزها را فدا کنید و همه آدم‌ها توانایی انجام چنین کاری را ندارند.

کتابی که بیش از حد معروف شده است.
-کتاب‌های زیادی این روزها بیش از حد مشهور می‌شوند. این روزها نویسندگان به موضوع بیشتر از سبک اهمیت می‌دهند و شهرت یک کتاب به بازاریابی خوب در ارتباط است.

کتابی که از نخواندنش شرمنده هستید.
-هیچ. خجالت در دنیای ادبیات معنی ندارد.

آخرین کتاب خنده‌داری که خواندید.
-«تنها داستان» نوشته جولیان بارنز. این کتاب داستان غم‌انگیزی دارد، اما بارنز این قدرت را دارد که با روایت یک داستان ناراحت‌کننده هم لبخند به لب من بیاورد. عاشق شوخ‌طبعی بریتانیایی‌اش هستم.

دوست دارید با کدام کتاب از شما یاد شود؟
-هنوز آن را ننوشتم!

برای کسب آرامش چه می‌خوانید؟
-مجله و روزنامه.

منبع:ایبنا