بعدی
like

کارشناسان اصل بودن یک تابلوی ون‌گوگ را تأیید کردند

‏. ‏(‏۵-‏فروردین-‏۱۳۹۸)

کارشناسان هلندی موزه ون‌گوگ در آمستردام پس از تحقیقات وسیع ثابت کردند که تابلوی رنگ و روغن «گلدان با گل خشخاش» واقعا از آن ونسان ون‌گوگ است.

به گزارش آرت کافه به نقل از دویچه وله،کارشناسان هلندی پس از بررسی دقیق تأیید کردند، تابلویی که در موزه شهر هارتفورد نگه‌داری می‌شود، به ونسان ون‌گوگ تعلق دارد. تصویر این تابلو روی نقش‌مایه دیگری نقاشی شده است.


هنرهای تجسمی ونسان ون‌گوگ امپرسیونیسم  گلدان با گل خشخاش

این تابلو که سال ۱۸۸۶ کشیده شده است، از سال ۱۹۵۷ به موزه هنر شهر هارتفورد در ایالت کانتیکت آمریکا تعلق دارد.

موزه هارتفورد در یک پیام توییتری با افتخار اعلام کرد پس از بررسی‌های دقیق اکنون محرز شده است که این تابلو به ونسان ون‌گوگ تعلق دارد.در دهه ۱۹۹۰ تردیدهایی در اصالت این تابلو پیش آمده بود.

نقاش بزرگ دوران متأخر سبک امپرسیونیسم این تابلو را در سال ۱۸۸۶ اندکی پس از مهاجرت به پاریس رسم کرده است.

ون‌گوگ (۱۸۵۳ - ۱۸۹۰) که تنها ۳۷ سال عمر کرد، یکی از بدبیارترین هنرمندان تاریخ بود، زیرا در طول زندگی با فقر و تنگدستی زیست و تنها موفق شد چند تابلو از کارهای خود را به بهای ارزان بفروشد،اما تابلوهایی که برای او خیر و برکتی نداشتند، امروزه از گران‌ترین آثار هنر نقاشی به شمار می‌روند.

کارشناسان هلندی در عین حال کشف کرده اند که زیر سطح رنگی تابلو، نقش‌مایه دیگری پنهان مانده که یک پرتره است.این امر نشان می دهد که ون‌گوگ، به خاطر مضیقه مالی، گاهی از بوم تابلوهای پیشین خود برای کاری تازه استفاده می کرد.