بعدی
like

عرق شرم بر پیشانی چروکیده تلویزیون!

‏. ‏(‏۲۱-‏اردیبهشت-‏۱۳۹۸)

از خجالت، عرق شرم بر پیشانی چروکیده تلویزیون نشسته است،اما رییس و مدیران ریز و درشت صداوسیما که بابت ساخت و پخش این سریال های ضعیف باید مدام عرق شرم بریزند،کوچک ترین اثری از شرمندگی در وجودشان دیده نشده و نمی شود!

آرت کافه-سیدرضااورنگ:صداوسیما و مدیران ریز و درشت آن،گویی اهل درس گرفتن از تجربه های تلخ گذشته نیستند یا به عمد بر طبل عناد با مردم می کوبند.آنان کوچک ترین احترامی برای مخاطبان قائل نیستند و مدام به شعورشان توهین می کنند.
چند سالی است که ساخت سریال های ضعیف،به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار صداوسیما قرار گرفته و با شدت و حدت تمام به آن ادامه می دهد.تنها چیزی که برای رییس و مدیران تلویزیون مهم نیست رضایت مردم و ساخت مجموعه های با کیفیت است.
سریال های رمضانی امسال تلویزیون دیگر نور علی نور است و از شدت ضعف به مجموعه های سال گذشته و سال های دورتر طعنه می زنند!
آدمی تا با چشم مسلح و غیر مسلح نبیند، باورش نمی شود که تلویزیون یک کشور چنین سریال های بی کیفیت و سطح پایینی را برای مخاطبانش روی آنتن بفرستد!تمام مجموعه هایی که امسال از شبکه های مختلف صداوسیما پخش می شود،یکی از یکی ضعیف تر و غیر قابل دیدن تر است!
تلویزیون ایران در حال حاضر تنها تلویزیون جهان است که از ریزش مخاطب استقبال کرده و برای تداوم آن،نهایت سعی خود را به خرج می دهد!
این سریال های آنتن پر کن را اگر به کوچک ترین و ناشناخته ترین کشورهای دنیا هدیه داده و پول دستی هم روی آن بگذارند،نه مسوولانش حاضرند آنها را از تلویزیون شان پخش کنند و نه مردم آن کشور راضی به دیدن این آثار ضعیف می شوند!
عملکرد رییس سازمان صداوسیما و مدیرانش،بار دیگر ثابت کرد که سواد تلویزیونی و سینمایی آنان در حد کلاس اکابر هم نیست!اگر بود،هرگز چنین فجایعی در تلویزیون ایران رخ نمی داد.
ناظران کیفی این سریال ها نیز یا سواد چندانی نداشته و ندارند تا ضعف های آشکار را ببینند،یا برای تایید کردن این مجموعه های ضعیف،تطمیع و تهدید شده اند،وگرنه امکان نداشت و ندارد که مجوز پخش به چنین آثار بی کیفیتی بدهند!
شاید بیش از همه اعضای شورای تایید فیلمنامه صداوسیما مقصر باشند که نمی توانند سره را از ناسره تشخیص دهند یا می دهند و به خاطر حفظ منافع دم بر نمی آورند!ادعای بسیاری از آنان گوش فلک را کر کرده است،اما عمل شان خلاف ادعای شان را ثابت کرده و می کند.آنان به کارمندانی بی سواد و کم سواد تبدیل شده اند که فقط چشم به مواجب قلمبه سر برج دوخته اند.برای همین است که هرچه به آنان می گویند،نه نگفته و اطاعت امر می کنند.یعنی حتی یک نفر در این شوراها جسارت آن را ندارد با چنین طرح ها و فیلمنامه های ضعیفی مخالفت کند؟!
از خجالت، عرق شرم بر پیشانی چروکیده تلویزیون نشسته است،اما رییس و مدیران ریز و درشت صداوسیما که بابت ساخت و پخش این سریال های ضعیف باید مدام عرق شرم بریزند،کوچک ترین اثری از شرمندگی در وجودشان دیده نشده و نمی شود!


یادداشت سیدرضااورنگ صداوسیما تلویزیون سریال ناظرکیفی شورای فیلمنامه