بعدی
like
برای سیصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس اپرای پاریس

نسخه جدید اپرای برنیس روی صحنه می رود

‏. ‏(‏۱۳-‏مهر-‏۱۳۹۷)

اپرای پاریس سیصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را با اجرای افتتاحیه ورژن مدرن اپرای «برنیس» با آهنگسازی میشل ژارل در کاخ گارنیه جشن می‌گیرد.

به گزارش آرت کافه به نقل از یورونیوز،این آهنگساز سوئیسی، لیبرتوی (اپرانامه) «برنیس» را از ژان راسین، درام‌نویس قرن هفدهم فرانسه وام گرفته است.


موسیقی  برنیس  میشل ژارل کلاوس گوت باربارا هنیگن پاریس

اجرای نقش اصلی پیچیده و سوپرانوی این اپرا بر عهده باربارا هنیگن است. به نظر می‌رسد که این هنرمند کانادایی واقعا برای نقش اول این اپرا ساخته شده است.

باربارا هنیگن خواننده سوپرانو در این باره گفت:وقتی برای اولین بار پارتیتور این اثر را دیدم، با خود گفتم قطعا برای من نوشته شده است. ذوق هنرپیشگی مورد علاقه من و نت‌های بالا و پائین من را دارد،اما مهم تر از همه نقش آهنگساز است که آن قدر قوی و فوق‌العاده بود که من باید تبدیل به کاراکتری می‌شدم که او ساخته بود.

میشل ژارل آهنگساز این اپرا درباره نقش برنیس گفت: در ابتدا خیلی آرام است و ناگهان نوعی دیگر از خواندن دیده می شود که عصبی است . حالت‌هایی دارد که مدام تکرار می‌شود و نوعی نگرانی در خود دارد. او می‌فهمد که کنترل خود را از دست داده است.

کلاوس گوت کارگردان صحنه این اپرا برای طراحی صحنه بر درونیات شخصیت‌ها تمرکز کرده است. او درباره انتخاب این نوع طراحی صحنه گفت: من سعی کردم کشمکش درونی شخصیت‌های اصلی را نشان دهم و تا جایی که ممکن بود نگاهی عمیق به روح آنها بیندازم.

وی افزود:در واقع می‌خواستم نشان دهم برنیس از ایتدا به سقوط خود آگاه بود. او می‌دانست که بازنده است. به همین دلیل من در برخی صحنه‌ها از تصاویر پروژکتوری فلش‌بک استفاده کردم تا درون شخصیتی را نشان دهم که می‌دانست محکوم به فناست.