بعدی
like
در نمایشگاه فرانکفورت

چیماندا آدیچی از آمریکا و داستان‌نویس‌های نسل جدید انتقاد کرد

‏. ‏(‏۱۹-‏مهر-‏۱۳۹۷)

چیماندا آدیچی نویسنده نیجریایی و برنده جایزه ادبیات داستانی زنان یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرانکفورت بود. وی در این مراسم به سیاست‌های آمریکا انتقاد کرد و گفت نیاز به داستان نویسان با صداهای متنوع داریم.

به گزارش آرت کافه،چیماندا نگوزی آدیچی نویسنده مشهور نیجریه‌ای یکی از سخنرانان نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود که ترجیح داد بیشتر سخنان خود را به موضوع مهاجرت و فمینیسم اختصاص دهد. آدیچی در سال ۲۰۰۷ با نوشتن رمان نیمی از یک خورشید توانست جایزه ادبیات داستانی زنان انگلیس را دریافت کند.


ادبیات چیماندا نگوزی آدیچی  نویسنده   نیجریه‌  نمایشگاه کتاب فرانکفورت

چیماندا آدیچی در سخنرانی خود به این موضوع نیز اشاره کرد که دنیای امروز به نویسندگان جوان با عقاید و افکار متنوع نیاز دارد چون سلایق مخاطبان متنوع شده است.

وی گفت: در دنیای کنونی با هرج و مرج‌های سیاسی نوعی خود نیاز به داستان‌گوهایی داریم که این فضای سیاسی را تحت الشعاع قرار دهند.

این نویسنده نیجریایی خطاب به حاضران کنفرانس که اکثر آنها را خبرنگاران تشکیل می‌دادند، عنوان کرد: هنر می‌تواند سیاست را معرفی کند، ولی اگر این هنر تنوع نداشته باشد نمی‌تواند صدای همه مردم جهان را منعکس کند. اگر هنر و ادبیات در اختیار بخش کوچکی از مردم جهان قرار داشته باشد نمی‌توانیم به تنوع آن امید داشته باشیم.

آدیچی در سخنرانی‌اش به سیاست های گستاخانه و تک قطبی آمریکا انتقاد کرد و گفت: البته داستان سیاسی نیز برای ادبیات لازم است، ولی باید به این مسئله اشاره کنم که برای ساختن دنیای بهتر نیاز به داستان‌هایی داریم که درباره سیاست باشد، ولی برگرفته از دستورات سیاست‌مداران جهان نباشد.

وی در ادامه به موضوع مهاجرت و حمایت از حقوق زنان پرداخت و افزود: در دنیای امروزی مهاجرت امری گسترده است و باید حقوق این انسان‌ها در نظر گرفته شود.
منبع:ایبنا