بعدی
like
وزیر ارشاد :

افتتاح طرح های فرهنگی اقدام نمایشی نیست

‏. ‏(‏۱۳-‏مهر-‏۱۳۹۷)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به استان قم در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه هدف ما از افتتاح طرح های فرهنگی اقدامی نمایشی نیست گفت: معتقدم طرح های فرهنگی باید در زمانی افتتاح شوند که به طور کامل تجهیز و بلافاصله برای استفاده عموم مورد بهره برداری قرار گیرند.

به گزارش آرت کافه به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی با اشاره به بهره برداری طرح های فرهنگی عنوان کرد: فاصله افتتاح و بهره برداری طرح های فرهنگی در کشور باید به صفر برسد.


فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  سید عباس صالحی قم وزیر ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود برخی طرح های فرهنگی قم که در ماه ها و سال های گذشته افتتاح شده، ولی به بهره برداری نرسیده است تاکید کرد: مشکلات تالار مرکزی شهر و مجموعه فرهنگی شهید ربانی نژاد که افتتاح شده، ولی در عمل مورد بهره برداری قرار نگرفته اند را تا حل مشکلات و استفاده عمومی از این زیرساخت های فرهنگی پیگیری می کنم تا هر چه سریع تر در اختیار عموم قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های فرهنگی قم گفت: باید ظرفیت های فرهنگی،علمی و مذهبی این استان توسط نهادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی ملی مورد استفاده حداکثری قرار گیرد و نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم نیز متناسب با جایگاه والای آن است.

صالحی با اشاره به امضای تفاهم نامه فرهنگی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قم که امروز به امضای طرفین رسید ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا در حوزه زیرساخت های فرهنگی، هنری و دین در قم تلاش های جامع تر و جدی تری اتفاق بیفتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این تفاهم را حداقل اقدام های فرهنگی و هنری در سطح استان در سه سال آینده دانست و افزود: برای عملیاتی بودن این تفاهم نامه، با توجه به شرایط کشور حداقل ها در نظر گرفته شده است ،ولی امکان دستیابی به اهدافی بالاتر از چشم اندازهای این تفاهم نامه وجود دارد.