بعدی
like

تهدید به مرگ خوانندۀ قرقیزستان به دلیل حمایت از حقوق زنان

‏. ‏(‏۶-‏مهر-‏۱۳۹۷)

زره اسیلبرگ (Zere Asylbek) خوانندۀ فمینیست قرقیزستان به دلیل ویدئوکلیپ یکی از ترانه‌هایش و پوششی که در این ویدئو داشت، تهدید به مرگ شد.

به گزارش آرت کافه به نقل از یورونیوز،این خوانندۀ ۱۹ ساله تنها چند ساعت پس از انتشار ویدئو کلیپ ترانۀ «دختر» که به زبان قرقیزی «Kyz» گفته می‌شود در کشورش به شهرت رسید.


موسیقی زره اسیلبرگ (Zere Asylbek)  آرت کافه قرقیزستان

او که به صدای مدافعان حقوق زنان در قرقیزستان نیز مشهور است به خاطر ظاهرش در این ویدئو کلیپ پیام‌های تهدید به مرگ دریافت کرد.

این خواننده قرقیز در این ویدئو که تامین مالی آن را نیز خود برعهده داشته از همگان می‌خواهد که به زنان و به عقاید آنها احترام بگذارند. در متن این ترانه آمده است: «چرا من باید مثل دیگران باشم؟ احترام تو به من کجاست؟»

محافظه‌کاران قرقیزستان، این ویدئو و شیوۀ لباس پوشیدن زره اسیلبرگ را تحریک‌آمیز توصیف کرده‌اند.

او می‌گوید شیوۀ پوشیدن لباس در این ویدئو عمدا انتخاب شده تا به این ترتیب توجه‌ها را به مشکل تبعیض جنسیتی که به طور گسترده در جامعه امروز قرقیزستان وجود دارد، جلب کند.

در پیام‌های تهدیدآمیز از او خواسته شده است که این ویدئو را از شبکه‌های اجتماعی و سطح جامعه قرقیزستان جمع و عذرخواهی کند؛ در غیراین صورت کشته خواهد شد. پس از دریافت این پیام‌ها او می‌ترسد که شب در خانه تنها بماند یا بدون همراه بیرون برود.