بعدی
like

جواد پیشگر از ویژگی های ساخت نمایش رادیویی گفت

‏. ‏(‏۲۷-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

جواد پیشگر نویسنده ، بازیگر و کارگردان پیشکسوت نمایش های رادیویی ، ساخت نمایش های رادیویی را کاری دشوار دانست .

به گزارش آرت کافه،جواد پیشگر با اعلام این مطلب گفت: در تولید نمایش رادیویی تنها با عنصر صدا با مخاطب ارتباط برقرار می کنیم در حالی که روی صحنه تئاتر ابزارهای متفاوتی را در اختیار دارید و مخاطب ابزارهای را از حیث نور، صدا ، بازیگر و ... مشاهده می کند .

وی افزود : طبیعی است وقتی تمرین یک نمایش رادیویی آغاز می شود زمانی برای آن گذاشته شده در کنار آن با همکاری افکتور و صدابردار اثر به مرحله ضبط می رسد.

این هنرمند همچنین در خصوص بخش رادیو نمایش در جشنواره تاتر فجر گفت : جشنواره تئاتر فجر پیشانی تئاتر ماست و در یک تجمیع ، مخاطب نمایش های رادیویی می تواند آثار شاخص و برجسته را که در یک سال تولید شده است دراین بخش ببیند.

وی ادامه داد : از این رو بخش نمایش رادیویی اگر قرار بر حضور آن در جشنواره ای باشد ، بهترین مکان و بهترین زمان آن همین جشنواره تئاتر فجر است، به دلیل آنکه مقوله ای شناخته شده در ایران است و تا به حال ۳۷ دوره را پشت سر گذاشته است که این خود بخش عمده ای برای اطلاع رسانی در این عرصه است .

داور بخش رادیویی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر درباره حضور امسال نمایش های رادیویی گفت: با ذهنیتی که از کارها و انتخاب آن ها برای حضور در جشنواره امسال دارم باید بگویم که این ۱۰ اثر که از بین ۱۰۶ اثر رادیویی انتخاب شدند ، از بهترین آثاری بودند که در جشنواره حضور پیدا کردند.

پیشگر تأکید کرد : امسال به همت اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و ستاد جشنواره تئاتر فجر، اجرای بخش نمایش های رادیویی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از یکشنبه بیست و هشتم بهمن تا دوم اسفند ماه، در دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۹:۰۰ در تماشاخانه سرو آغاز خواهد شد که این اجراها همزمان از آنتن رادیو نمایش نیز پخش می شود . امیدواریم همانند سال های گذشته با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود.

این گفت و گو در برنامه عصرگاهی «ارغوان هنر» از آنتن رادیو نمایش صورت گرفته است.

«ارغوان هنر » برنامه‌ زنده عصرگاهی رادیو نمایش با محوریت اطلاع‌رسانی فرهنگی است که شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۵تا ۱۷ به صورت زنده از رادیو نمایش روی موج اف‌ام، ردیف ۵/۱۰۷ مگاهرتز پخش می‌شود و در ایام برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، پنجشنبه و جمعه نیز روی آنتن خواهد رفت.