بعدی
like

پیام وزیر ارشاد به مناسبت «روز ملی هنرهای نمایشی»

‏. ‏(‏۷-‏فروردین-‏۱۳۹۸)

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت «روز ملی هنرهای نمایشی» ضمن تبریک این رویداد بر نمایش‌سازان و آنان که به تماشای شان نشسته‌اند، تئاتر را هنری دانست که بذر آگاهی و جامعه‌اندیشی را می‌پراکند.

به گزارش آرت کافه، پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرا رسیدن «روز ملی هنرهای نمایشی» به این شرح است:


تئاتر سیدعباس صالحی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ملی هنرهای نمایشی نوروزِ نمایش فروردین

«در هفتم فروردین ۱۳۹۸، هنرمندان و شیفتگان تئاتر برای سومین بار ثبت روز ملی هنرهای نمایشی را در تقویم شمسی، همزمان با روز جهانی تئاتر گرامی می‌دارند.
این گرامیداشت، که همزمان با بهار طبیعت است، برای‌مان این فرایاد را به همراه دارد که تئاتر می‌تواند رخت‌های کهن را کنار نهد و صورت و تصویری نو از انسان و اجتماع بیافریند. تئاتر چه در چهره نمایش‌های آیینی و سنتی و چه در قالب آثار برآمده از نمایشنامه‌نویسی جدید ایرانی و غیر ایرانی، در آغاز جان پدیدآورندگانش را دگرگون می‌کند و سپس با سفر به هستی مخاطبان، درون شان را می‌آشوبد و بر لبان شان خنده یا بر دیدگان شان اشک می‌نشاند، احساسات و عواطف انسانی را برمی‌انگیزد و بذر آگاهی و جامعه‌اندیشی را می‌پراکند.
فرارسیدن این روز ارجمند بر نمایش‌سازان و آنان که به تماشایشان نشسته‌اند، گرامی باد.»

چهارشنبه هفتم فروردین «روز ملی هنرهای نمایشی» است و امسال همزمان با این روز، جشنی با عنوان «نوروزِ نمایش» در سراسر کشور برگزار می‌شود.