بعدی
like

وزیر ارشاد بر سر چند راهی!

‏. ‏(‏۳-‏آبان-‏۱۳۹۷)

خدای نکرده اگر سیدعباس صالحی نیز مانند اسلاف خویش،عافیت طلبی پیشه کند،سینمای ایران نابود شده و دیگر اثری از آن باقی نخواهد ماند.

آرت کافه-سیدرضااورنگ:انتخاب رییس جدید سازمان سینمایی،سید عباس صالحی را با چالش مهم و نفسگیری مواجه کرده است.وزیر ارشاد اکنون بر سر چند راهی ایستاده و نمی داند کدام راه را برود تا هم اعتبارش حفظ شود و هم فردی مورد وثوق همه اهالی سینما را بر مسند سازمان سینمایی بنشاند.
بی شک فشار های فراوانی بر سید عباس صالحی از جناح ها،نهادها و افرادی خاص وارد می شود تا فرد مورد نظر آنان عنان اختیار سینمای ایران را در دست بگیرد.
تاکنون نام چند نفر برای مسند نشینی کرسی داغ سازمان سینمایی،دهان به دهان و گوشی به گوشی می چرخد،اما هنوز مشخص نیست قرعه شانس به نام چه کسی از کشوی میز وزیر ارشاد بیرون بیاید.
نکنه مهم و حیاتی اینکه، وزیر محترم ارشاد باید توجه داشته باشد،افرادی که اکنون نام شان در فضای مجازی و غیر مجازی بر سر زبان هاست یا کسانی که وی با آنان ملاقات کرده و برنامه خواسته،هیچ کدام حداقل شرایط را برای ریاست سازمان سینمایی ندارند.
این افراد سال هاست امتحان خود را پس داده و می دهند،با اینکه سال هاست پست های مدیریتی را در دست داشته و دارند،اما در کارنامه آنان کوچک ترین حرکت جدی و تاثیر گذار دیده نمی شود،مطمئنا اگر بر مسند سازمان سینمایی هم تکیه بزنند،آش همان آش خواهد بود و کاسه همان کاسه!
اگر قرار بود این افراد در عرصه مدیریت هنر،رسانه و سینما،خودی نشان دهند،در طول این سال ها این اتفاق رخ داده بود.
افرادی که نام شان ورد زبان فضای مجازی شده،مدیرانی کارمند مسلک ومحافظه کار هستند.مطمئنا آنان توان رویارویی با مشکلات و باندهای سینمای ایران را ندارند.
از هم اکنون نیز پرچم تسلیم شان در برابر سران این باندها بالاست و با چشم غیر مسلح نیز دیده می شود!
اهالی دلسوز و دردکش سینما کسی را می خواهند که در سینمای ایران تحول ایجاد کرده و فردی مدیر،مدبر و شجاع باشد.آنان خواستار کسی هستند که حق را به صاحب حق بدهند،نه اینکه معکوس عمل کنند که تاکنون چنین شده است.
سینمای ایران،امروز می توانست جایگاه والایی در سینمای جهان داشته باشد،اما مدیران بی تدبیر،محافظه کار و کارنابلد،نه تنها به این سینما شانی نبخشیدند،بلکه آن را به سوی قهقرا برده و می برند.
افراد فرهیخته و کارکشته ای در سینمای ایران فعال بودند که می توانستند مشاوره های خوبی به وزیران ارشاد و روسای سازمان سینمایی بدهند،اما هرگز از توانایی و اندیشه آنان استفاده نشد و انگار نمی شود.
زمان به سرعت می گذرد و دیگر وقتی باقی نمانده است،وزیر محترم ارشاد باید هرچه زود تر،بدون توجه به فشارها،با مشاوره دلسوزان واقعی سینما،نه آنانی که خود را دلسوز نشان می دهند، مشورت کرده و برای اولین بار در این ۳۰ سال اخیر فردی شایسته و مدیری بایسته را بر مسند سازمان سینمایی بنشاند.
خدای نکرده اگر سیدعباس صالحی نیز مانند اسلاف خویش،عافیت طلبی پیشه کند،سینمای ایران نابود شده و دیگر اثری از آن باقی نخواهد ماند.
همراه اهالی و علاقه مندان واقعی سینما، ناامیدانه چشم به آینده داریم تا مدیری لایق،شجاع و دلسوز زمام امور سینمای کشور را در دست بگیرد تا همه اهالی دلسوز سینما بعد از سال ها نفسی به راحتی کشیده و به ایام پیش رو خوشبین باشند.


یادداشت سیدرضااورنگ سیدعباس صالحی وزیرارشاد سازمان سینمایی