بعدی
like

مرور فیلم‌های مستند کامران حیدری در نیویورک

‏. ‏(‏۱۹-‏فروردین-‏۱۳۹۸)

برنامه‌ مروری بر فیلم‌های مستند کامران حیدری از ۱۶ فروردین‌ماه ۹۸ در شهر نیویورک آغاز شده و به مدت یک‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش آرت کافه، در این برنامه که با عنوان WIND FROM IRAN: Four by Kamran Heidari برگزار می‌شود، چهار فیلم «من نگهدار جمالی، وسترن می‌سازم»، «دینگومارو»، «علی آقا»، «وا کَس چه؟» از آثار مستند کامران حیدری در «اسپکتکل تیاتر» شهر نیویورک روی پرده می‌رود.


سینما  مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی  کامران حیدری  اسپکتکل تیاتر  استیون اریکسون  راجر ایبرت  ایدفا   کلوزآپ     زیر درختان زیتون   عباس کیارستمی

فیلم مستند «وا کَس چه؟»، آخرین ساخته‌ این کارگردان که درباره‌ ابراهیم منصفی شاعر و ترانه‌سرای جنوبی‌ است نیز در اولین نمایش جهانی خود، در این رویداد به نمایش درخواهد آمد.

استیون اریکسون منتقد وب‌سایت‌هایی چون سایت راجر ایبرت از برگزارکنندگان این رویداد است. اریکسون در مقاله‌ای پیرامون آثار کامران حیدری، مستند «من نگهدار جمالی، وسترن می‌سازم» را ادامه‌ سنتی در فیلمسازی ایران می‌داند که انعکاس‌دهنده‌ فیلم‌هایی با موضوع فیلمسازی و کارگردانی چون «کلوزآپ» و «زیر درختان زیتون» عباس کیارستمی هستند. این منتقد تفاوت «من نگهدار جمالی، وسترن می‌سازم» با این فیلم‌ها را در نقش‌آفرینی بسیار کم و مستند باقی ماندنِ اثر کامران حیدری می‌داند.

سینمای اسپکتکل تیاتر، از سالن‌های سینمای مستقل و هنری نیویورک است که برنامه‌ «مروری بر آثار کامران حیدری» در آن برگزار خواهد شد. این سینما به نمایش فیلم‌های تحسین‌ شده‌ بین‌المللی می‌پردازد.

کامران حیدری مستندساز شیرازی با کارگردانی فیلم‌هایی پُر از اتفاق، موسیقی، هیجان و ریتم، تاکنون منتخب بسیاری از جشنواره‌های معتبر جهانی از جمله جشنواره «ایدفا» بوده است. وی فیلم‌های خود را با کمترین تجهیزات و به تنهایی می‌سازد؛ فیلم‌هایی که همواره مورد توجه بسیاری از شبکه‌ها و رسانه‌های هنری و اجتماعی ایران و جهان بوده‌اند.