بعدی
like
سفیر صربستان:

برای تماشای فیلم «حذف شده» به سینما آمده ام

‏. ‏(‏۳۰-‏فروردین-‏۱۳۹۸)

سفیر صربستان در ایران با تاکید بر اینکه سینمای ایران در کشورش جایگاه قابل اعتنایی دارد از شهرت و محبوبیت فیلمسازی مانند عباس کیارستمی گفت.

به گزارش آرت کافه، دراگان تودوروویچ سفیر صربستان در ایران که از برنامه های سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کرد درباره اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی بین‌المللی گفت: از وقتی که من در ایران هستم رویدادهای بین‌المللی فرهنگی متعددی چون هفته‌های فیلم کشورهای مختلف و جشنواره‌های بین‌المللی در ایران برگزار شده و من برای دیدن فیلم‌های کشورهای دیگر نیازی به خارج شدن از ایران ندارم و می‌توانم فیلم‌های روز دنیا را در رویدادهای بین‌المللی داخل ایران هم ببینم.


سینما جشنواره جهانی فیلم فجر دراگان تودوروویچ   صربستان   ایران عباس کیارستمی

وی ادامه داد: خیلی خوشحالم که هفته گذشته در سه شهر مختلف در ایران فیلم‌هایی از صربستان در قالب هفته فیلم صربستان به نمایش درآمد و این نه فقط برای ما ،بلکه برای علاقه مندان ایرانی به سینما نیز اهمیت زیادی دارد.

سفیر صربستان در ایران با اشار به اینکه برای تماشای فیلم «حذف شده» محصول مشترک اسلوونی، صربستان و کرواسی به جشنواره جهانی فیلم فجر آمده است، گفت: این فرصت بسیار خوبی است که مردم در ایران می‌توانند فیلم‌هایی از منطقه بالکان را ببینند.

تودوروویچ در بخش دیگر صحبت هایش عنوان کرد: فیلم، فرهنگ و هنر مواردی هستند که در بهبود روابط بین‌المللی کشورها موثرند. ما هر سال در بلگراد هفته فیلم‌های ایرانی داریم و مردم صربستان اطلاعات زیادی درباره فیلم‌های ایرانی دارند.

وی افزود: جشنواره‌های بین‌المللی و هفته‌های فیلم کمک زیادی به روابط دیپلماتیک کشورها می‌کند. ایران و صربستان دو کشور دوست هستند و روابط خوبی به ویژه در بخش فیلم و فرهنگ و هنر داریم.

سفیر صربستان در ایران با بیان اینکه فیلم‌های ایرانی زیادی به ویژه آثار عباس کیارستمی را دیده است، گفت: فیلم «جدایی» اصغر فرهادی در بلگراد اکران شد و من این فیلم را در آنجا دیددم. همچنین زمانی که به ایران آمدم فیلم «فروشنده» همین کارگردان را در سینما دیدم. فیلم دیگری از سینمای ایران به نام «هر شب تنهایی» را هم در صربستان دیدم و خیلی دوست داشتم.

وی درباره فیلم‌های ایرانی مورد علاقه مردم صربستان گفت: مردم صربستان فیلم‌های عباس کیارستمی را خیلی دوست دارند و او در صربستان بسیار مشهور است.

تودوروویچ در پایان توضیح داد: امسال فیلم «اتاق تاریک» ساخته روح‌الله حجازی در یک جشنواره بین‌المللی در بلگراد حضور داشت و سال گذشته نیز فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند در جشنواره بلگراد حضور داشت و جایزه ویژه هیات داوران را که جایزه خیلی مهمی است، دریافت کرد. وقتی فیلم‌های ایرانی در صربستان به نمایش در می‌آید، همه سالن‌های سینماها پر است و این نشان‌دهنده علاقه مردم صربستان به سینمای ایران است.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره [email protected] است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) با دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.