بعدی
like
یادداشت

رسیدن به ذائقه کودک

‏. ‏(‏۱۵-‏آبان-‏۱۳۹۷)

نمایش «جادوی پاهای من » دلنشین و مهربان و آموزنده است و گام خوبی در روند تئاتر کودک محسوب می شود

به گزارش آرت کافه،غلامرضا رمضانی فیلمنامه نویس و کارگردان سینما و تئاتر یاداشتی برای نمایش «جادوی پاهای من» نوشته است که آن را می خوانید:


تئاتر غلامرضا رمضانی  فیلمنامه نویس  کارگردان  سینما   تئاتر   نمایش  جادوی پاهای من

« جادوی پاهای من » جادوی درگیری نفس به نفس و تنگاتنگ تماشاگران خردسالش هست با معمایی که نمایش طرح می کند .

از همان بدو شروع نمایش، هنرمندان خوش ترکیب و خوش ذوق و شیرین نمایش ، مخاطب خود را به چالش همراهی می کشانند . راز های مگوی درون متن اندک اندک در شکل سایه های وسیع و چند وجهی صحنه ، دست یافتن به کلید حل معمای نهفته را مشکل می سازد.

ضرباهنگ‌نرم و لطیف و فضای بسیار نزدیک به دنیای خردسال با اشکال هندسی و خرامان حرکات بازیگران جایی برای خلسه و تاخیر و فرسایشی بودن نمایش نمی گذارد و هر دم که جلو می رود مخاطب فقط کم مانده رها شود میانه سن و همدوش بازیگر اصلی اش خورشید شایان فر برای دست یافتن به حقیقت حرکت کند.

ترکیب صحنه ها با موسیقی گرم و طراحی مطلوب لباس ها نشان می دهد که کارگردانان برای رسیدن به ذائقه کودک تاملی خاص داشته اند . در مسیر نمایش و گام به گام پازل ها کنار هم چیده می شود . «جادوی پاهای من » نقش اصلی ما را در روند پیشرفت کمک می کند .

برای بچه ها به سلامت نمایشی به صحنه بردن سخت است و کمی جرات و جسارت می خواهد که فارغ از ادبیات غلط و فضاهای بی دلیل و سطحی با موسیقی های سخیف و دست کم گرفتن مخاطب کودک بتوان نمایشی سرپا و سالم به صحنه برد . این مهم که دغدغه کارگردانان و نویسندگان نمایش آموزش مهارت و تربیت فکر کردن بوده به خوبی در طول نمایش مشاهده می شود. این دستاورد به شدت برای من شوق آور بود که از میانه ، نمایش کودک و خردسال مشارکت می کنند تاجایی که روی صحنه‌ می روند و خودشان می شوند بازیگران نمایش و تماشاگران نمی دانند تماشاچی بودند یا بازیگر ... مخاطب غیر کودک هم با شوق زدگی می ماند از این شکل اجرا.

«جادوی پاهای من » دلنشین و مهربان و آموزنده است و گام خوبی در روند تئاتر کودک محسوب می شود. برای اینکه باورتان بشود حتما با بچه ها به دیدن نمایش بروید ‌ .

نمایش «جادوی پاهای من» کار مشترک زهرا شایان فر و سیاوش قلعه وردی روزهای پنجشنبه و جمعه در عمارت نوفل لوشاتو اجرا دارد .