بعدی
like
جایزه بهترین بازیگر زن در دستان هدیه تهرانی

«روزهای نارنجی» برنده جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی مانهایم شد

‏. ‏(‏۴-‏آذر-‏۱۳۹۷)

فیلم ایرانی «روزهای نارنجی» با کارگردانی آرش لاهوتی در جشنواره بین‌المللی فیلم مانهایم-هایدلبرگ آلمان توانست جایزه اصلی را به دست آورد.

به گزارش آرت کافه به نقل از دویچه وله،هیات ژوری شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مانهایم در جشن اختتامیه این فستیوال در ساختمان شهرداری مانهایم جوایز برندگان این فستیوال را اهدا کرد. این جشنواره از ۱۵ تا ۲۵ نوامبر برگزار شد.


سینما  روزهای نارنجی    آرش لاهوتی   هدیه تهرانی  علی مصفا  مهران احمدی

فیلم «روزهای نارنجی» با کارگردانی آرش لاهوتی توانست جایزه اصلی سال ۲۰۱۸ فستیوال فیلم مانهایم-هایدلبرگ را به دست آورد.

جایزه اصلی این جشنواره فیلم برای کارگردانان جوان به نام «جایزه تازه‌واردان بزرگ» به کارگردان این فیلم، آرش لاهوتی تعلق گرفت. در این فستیوال همچنین از بازی هدیه تهرانی بازیگر اصلی زن این فیلم، تقدیر ویژه به عمل آمد.

جوایز این فیلم به دلیل عدم حضور کارگردان در این جشنواره به علی مصفا بازیگر مرد این فیلم اهدا شد.

شهنام شهباززاده، مشاور تهیه‌کننده و مجری طرح «روزهای نارنجی» گفت: آرش لاهوتی کارگردان این فیلم به علت عدم همکاری سفارت آلمان در تهران موفق به دریافت روادید و سفر به آلمان برای حضور در این جشنواره نشده است.

موضوع این فیلم درباه زنی میانه‌سال به نام آبان است که واسطه استخدام کارگران فصلی است. هدیه تهرانی نقش آبان را برعهده دارد، زنی که تلاش می‌کند با تمام قوا زندگی خود را اداره کند.

در این فیلم زندگی آبان به شکل واقع‌گرایانه‌ای به تصویر درآمده است. زمختی‌های زندگی به این زن اجازه رویاپردازی و خیال‌پروری را نمی‌دهد.

از سوی هیات ژوری سه نفره این فستیوال جایزه بهترین بازیگر زن به دلیل بازی برجسته و رقابت‌ناپذیر هدیه تهرانی به او تعلق گرفته است.

فیلم«روزهای نارنجی» توانسته بود در چهارمین جشنواره فیلم «سینه ایران تورنتو» نیز جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کند. هدیه تهرانی برای بازی در این فیلم موفق شده بود در فستیوال تورنتو نیز جایزه بهترین بازیگر زن را به دست آورد.

«روزهای نارنجی» اولین اثر سینمایی بلند آرش لاهوتی است. در این فیلم علاوه بر هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازی می‌کنند.