بعدی
like
حسین ریاحی کارگردان نمایش کمدی «پیچ در پیچ»:

«پیچ در پیچ» هملت ایرانیزه شده است

‏. ‏(‏۱۹-‏دی-‏۱۳۹۷)

نمایش کمدی جدید «پیچ در پیچ» از نوزدهم دی ماه اجرایش را در مجتمع فرهنگی هنری عرفان آغاز می کند.

به گزارش آرت کافه،حسین ریاحی کارگردان نمایش کمدی جدید «پیچ در پیچ» که از نوزدهم دی ماه قرار است اجرایش را در مجتمع فرهنگی هنری عرفان آغاز کند، گفت: این نمایش نوشته امیر اسماعیلی است، اما به نوعی یک هملت ایرانیزه محسوب می‌شود.


تئاتر نمایش  پیچ در پیچ   حسین ریاحی مهران مدیری

وی درباره محتوای اثر توضیح داد: در دوران جاداریه در ایران پادشاهی حکومت می‌کند که مملکت را به سمت زوال برده است . کاراکترها همان کاراکترهای هملت هستند فقط اسامی‌شان تغییر کرده است.

ریاحی با بیان اینکه این نمایش به نوعی از سری کارهای مهران مدیری چون قهوه تلخ محسوب می‌شود،‌گفت: ما تا به حال این دست کمدی که تخیلی و فانتزی باشد کمتر داشتیم.

وی درباره بازیگران نمایش عنوان کرد: این کار ۸ کاراکتر شامل استاد محمد ریاحی، مسعود بهارلو، مهدی رضایی، فرزاد مظاهری، آرش شهبازی،‌ علیرضا زرینی،‌عسل تکلو و کیا حسین زاده دارد.

این کارگردان تئاتر گفت: سالن مجتمع فرهنگی هنری عرفان مکان استاندارد و مناسبی برای‌ آمفی تئاتر دارد و به دلیل عمق زیاد سالنش برای دکور ما مناسب بود. ظرفیت این سالن ۴۰۰ نفر است که امیدواریم تماشاگران نمایش‌های قبلی ما و تماشاگران جدید ازاین کار استقبال کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که کمدی این نمایش در چه سطحی از کمدی‌های تئاتری قرار می‌گیرد، توضیح داد: این مسلم است که ما از کمدی‌های آزاد فاصله گرفتیم. سال گذشته هم نمایش «مراقب پشت سرت باش» را به صحنه بردیم و تکیه‌مان بر متن و کارگردانی بود. در این کار هم از بداهه گویی صرف و ارتباط با تماشاچی پرهیز و به نوعی یک کمدی فانتزی جدید را برای مردم خلق کردیم.

ریاحی با بیان اینکه نمایش دارای موسیقی ایرانی است، گفت: تلاش کردیم از موسیقی‌های غربی و ایرانی‌های آن ور آبی فاصله بگیریم.

وی در ادامه افزود: بلیت فروشی نمایش در چند سایت از جمله سینما تیکت،تخفیفان وکارینو انجام می‌شود . قیمت بلیت هم چهل هزار تومان مشخص شده که البته یک شب‌هایی برای مردمی که امکان خرید این قیمت بلیت را ندارند تخفیف ویژه قائل خواهیم شد.

ریاحی عنوان کرد: نمایش «پیچ در پیچ» ساعت ۴۵/۲۱ در ۱۲۰ دقیقه هر شب و در یک ماه روی صحنه خواهد رفت و در صورت استقبال تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روزهای خوبی را برای تئاتر ایران پیش بینی نمی‌کند، گفت: الان میزان تئاترهای لاکچری با قیمت‌های بالا زیاد شده و هیچ صنف یا نهادی هم نیست که به این وضعیت بلیت‌های تئاتر رسیدگی بکند. همین ها باعث می‌شود فشار روی هنرمندان زیاد شود . متأسفانه مرجعی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تحت این فشارها از تئاتر حمایت نمی‌کند.

ریاحی درباره حمایت از نهادها و اصناف خاص برای تماشای نمایش توضیح داد: در سال‌های گذشته با معلولان، افراد بی بضاعت ، انجمن‌های مختلف چون سندروم دان، اوتیسم و ...ارتباط برقرار کردیم . در صورت اعلام آمادگی با شرایط ویژه پذیرای شان خواهیم بود. گروه‌ها و نهادهای دیگر هم در صورت علاقه مندی می توانند با شماره‌های ۰۹۰۲۱۳۰۰۳۱۵-۰۹۳۸۵۴۵۱۵۹۲ تماس حاصل کنند.

سایر عوامل نمایش عبارتند از:سمیه حیدریان تهیه کننده، حمید میرکی موسیقی و آهنگساز و حمید پوررستم مدیر هماهنگی هستند