بعدی
like
سید عباس صالحی:

نمایشگاه مطبوعات برگزار نمی شود

‏. ‏(‏۲-‏آبان-‏۱۳۹۷)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات یک فضای همدلی و گفت‌وگویی برای اصحاب رسانه ‌است، گفت: امسال نمایشگاه مطبوعات کشوری برگزار نمی‌شود ،اما امیدواریم این عدم برگزاری طولانی نشود و منحصر به امسال باشد.

به گزارش آرت کافه به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برگزاری نمایشگاه مطبوعات، عنوان کرد: جشنواره مطبوعات را حتما به شکل استانی و منطقه‌ای خواهیم داشت، اما درباره جشنواره کشوری از سوی برخی از خبرگزاری‌ها و مطبوعاتی که عضو اصلی این جشنواره هستند و عمده هزینه‌ها را آنها پرداخت می‌کنند، پیشنهاداتی مطرح شد که به دلیل شرایط خاص اقتصادی که با آن مواجه‌ هستند، شاید توجیهی در داخل مجموعه‌های‌شان در این باره وجود نداشته باشد.


فرهنگی وزیرارشاد سیدعباس صالحی جشنواره فیلم فجر نمایشگاه مطبوعات

وی با تاکید براینکه امسال نمایشگاه مطبوعات کشوری برگزار نمی‌شود، ادامه داد :امیدواریم این عدم برگزاری طولانی نشود و منحصر به امسال باشد؛ زیرا نمایشگاه مطبوعات یک فضای همدلی و گفت‌و‌گویی برای اصحاب رسانه ‌است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تیراژ بازگشتی مطبوعات در ماه‌های اخیر با بیان اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی، اصل تیراژ کاهش یافته است، تصریح کرد: آمار دقیقی در دست نیست، اما این آمار خیلی هم بالا نیست.

صالحی در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره فیلم فجر نیز گفت: سازمان سینمایی گفت‌وگوهای قابل توجهی با بخش‌های خصوصی و عمومی در حوزه سینما انجام داده است و تلاش کردیم با سیاستگذاری صحیح، زمینه‌ها و تشویق‌هایی برای انجام تولیدات موثر و فیلم‌های متناسب با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که در پیش رو داریم، انجام شود.

وی همچنین با اشاره به رویکرد و اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فجر امسال، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه امسال هم چهلمین سالگرد انقلاب است و هم با شرایط خاصی به دلیل نوع بد رفتاری رییس‌جمهوری آمریکا با مردم ایران مواجهیم، سازمان سینمایی گفت‌وگوهای قابل توجهی در این زمینه با مجموعه های مختلف داشته تا آنها به شکل قوی تری ورود کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: البته همان طور که می‌دانید مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولید کننده فیلم نیست، بلکه سیاستگذاری آنها را بر عهده دارد و در این راستا نیز تلاش می‌کنیم زمینه‌ها و تشویق‌هایی فراهم شود تا شاهد تولید آثار متناسب‌تر با چهلمین سالگرد انقلاب و شرایط امروز کشور باشیم.