بعدی
like
آزاده انصاری:

«کچل کفترباز» برای لذت بردن خانواده‌هاست

‏. ‏(‏۱۲-‏خرداد-‏۱۳۹۸)

کارگردان نمایش «کچل کفترباز» که در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود، این نمایش را اثری برای لذت بردن خانواده‌ها دانست.

به گزارش آرت کافه،آزاده انصاری کارگردان نمایش «کچل کفترباز» درباره اجرای این اثر بیان کرد: این تئاتر در واقع اقتباس ما از کتاب «افسانه کچل کفترباز» نوشته لیسا جمیله برجسته است که خودش اقتباسی از قصه «کچل کفترباز» نوشته صمد بهرنگی است.


تئاتر   کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کچل کفترباز آزاده انصاری  فرزین محدث  مینووش رحیمیان   مهرنوش شریعتی

وی افزود: وقتی با کتاب «افسانه کچل کفترباز» که از کتاب‌های منتشر شده کانون است مواجه شدم، فکر کردم که می‌توان روی این اثر کار کرد و با اقتباس از آن تئاتری را روی صحنه برد. در واقع نمایش ما اقتباسی از یک اقتباس دیگر است.

انصاری با بیان اینکه سال‌هاست در عرصه نمایش عروسکی کار می‌کنم و با مختصات و ظرفیت‌های آن آشنا هستم، درباره گروه سنی مدنظر این اثر نمایشی یادآور شد: تلاش کردم با ترکیب بازیگر و عروسک،‍‍‍ قصه کچل کفترباز را که از قصه‌های قدیمی آذری است به تصویر بکشم. این نمایش برای گروه سنی ۴ تا ۱۲ سال تولید و اجرا شده و البته تلاش‌مان این بوده که علاوه بر لذت بردن بچه‌ها، بزرگ‌ترها هم از تماشای این نمایش لذت ببرند.

این کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی در بخش دیگری از سخنان خود آشنایی با روحیات و همچنین همکاری مدام را به عنوان ویژگی‌های انتخاب فرزین محدث، مینووش رحیمیان و مهرنوش شریعتی برای ایفای نقش در «کچل کفترباز» ذکر کرد.

وی در پایان درباره روند تولید و اجرای تئاتر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تأثیری که این روند بر خانواده‌ها دارد، تأکید کرد: تئاتر کانون اوج و فرودی را داشته و من فکر می‌کنم طی چند سال اخیر روند تولید و اجرای تئاتر در کانون، سیر صعودی داشته است و از فعالان تئاتر کودک که نسبت به این مقوله دلسوز و دغدغه‌مند هستند، برای تولید و اجرای تئاتر دعوت شده است.

انصاری تصریح کرد: اگر کانون از گروه‌های تئاتری حمایت کند و تولید و اجرای تئاتر در کانون مدام و مستمر باشد، شاهد اتفاق‌های خوب و اجرای آثار بهتری در آینده خواهیم بود. مهم این است که سالن‌های مرکز تئاتر کانون همواره اجرا داشته باشند و خانواده‌ها بدانند در فضایی سلامت و با خوشی می‌توانند با بچه‌های خود اوقات مفیدی را سپری کنند.
نمایش «کچل و کفترباز» از ساعت ۱۹:۳۰ روز ۱۶ اردیبهشت در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه رفته و فروش اینترنتی بلیت این اثر نمایشی نیز از طریق سامانه تیوال انجام می‌شود.