بعدی
like
در نشست خبری ششمین جشنواره هنری هفت عنوان شد:

اجرای ۱۱ نمایش با سبک موزیکال در جشنواره

‏. ‏(‏۲۷-‏آبان-‏۱۳۹۷)

نشست خبری ششمین جشنواره هنری هفت با حضور دکتر حسن پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت، علی حلوی دبیر جشنواره و مدیر آموزشگاه سینمایی هفت، اعضای ستاد جشنواره ، اصحاب رسانه و خبرنگاران در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد.

به گزارش آرت کافه،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در این نشست با بیان اینکه امسال جشنواره هفت در دو مرحله برگزار می‌شود عنوان کرد:‌ مرحله نخست این جشنواره طبق تقویم اعلام شده ۲۹ آبان کار خود را آغاز می‌کند و مرحله دوم آن نیز ۱۰ تا ۱۵ آذر در سالن شهید انصاری رشت برگزار می‌شود.


فرهنگی جشنواره هنری هفت  دکتر حسن پور   اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت  علی حلوی

حسن‌پور به تربیت و پرورش نیروهای متخصص در حوزه تئاتر و بازیگری توسط آموزشگاه‌های هنری آزاد اشاره کرد و افزود: بسیاری از مجریان توانمند صدا و سیمای مرکز گیلان،‌ بازیگران و هنرجویان شاخص و مجموعه فرهنگی و هنری استان در آموزشگاه‌های هنری شهرستان رشت آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های آزاد هنری مرکز گیلان ظرفیت خوبی در برگزاری جشنواره‌های هنری دارند ابراز داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با همراهی اداره کل ارشاد استان گیلان حمایت‌های خوبی را برای توسعه این دست از آموزشگاه‌ها در دستور کار دارند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در تشریح برگزاری مرحله نخست جشنواره هفت نیز تصریح کرد:‌ مرحله نخست این جشنواره ۲۹ آبان تا یکم آذر در سالن رحمدل مجتمع خاتم‌الانبیاء شهرستان رشت با حضور علاقه مندان به حوزه فرهنگ و هنر در شهر رشت برگزار می‌شود.

حسن‌پور با بیان اینکه مرحله دوم جشنواره هفت ۱۰ آذر تا ۱۵ آذر به مدت شش روز برگزار می‌شود گفت: اجرای نمایش‌ها و فیلم‌های کوتاه در دو سانس،‌ نمایش آثاری مختص به کودکان و بخش‌های جذابی نظیر این از جمله ویژگی‌های برجسته ششمین دوره جشنواره سینمایی هفت است.

وی هدف از گسترش آموزشگاه‌های آزاد هنری را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ‌ایجاد فضایی صمیمی و امن برای خانواده‌ها و فرزندان آنها و یا پرورش نیروهای متخصص در حوزه‌های مرتبط از جمله اهداف و فواید مؤثر ایجاد مراکز آموزش هنری خصوصی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه برخی نهادها از هنرمندان استفاده ابزاری می‌کنند بیان داشت:‌ برای پیشرفت یک جامعه در ابعاد مختلف نگاه به هنرمندان باید تخصصی باشد و آموزشگاه‌های هنری آزاد بستر تحقق این هدف را به خوبی ایجاد می‌کنند.

علی حلوی دبیر جشنواره هفت و مدیر آموزشگاه سینمایی هفت نیز در این نشست با اشاره به ثمرات و بازخوردهای خوب جشنواره هفت در سال های گذشته گفت: علاقه و استقبال بسیار خوب مردم و شهروندان موجب شد مجموعه نیروهای آموزشگاه سینمایی هفت در اجرای اهداف شان بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به ابعاد بزرگ‌ترین جشنواره فرهنگی کشور در رشت افزود: این جشنواره به مدت ۹ روز برگزار می‌شود و علاوه بر آن با برگزاری جشنواره در چند سانس و جذب اسپانسر در تلاشیم تا از هزینه‌ها کاسته و بر کیفیت کار بیفزاییم.

کارگردان چندین مجموعه تلویزیونی با اشاره به اینکه کار کودک در جشنواره امسال غنی‌تر شده گفت: ۱۱ نمایش با سبک موزیکال، گریم خاص و لباس متنوع روی صحنه خواهد رفت.

دبیر ششمین جشنواره سینمایی هفت امیدبخشی و بروز استعدادهای نو را از اهداف جشنواره برشمرد و افزود: ششمین جشنواره هفت باهدف شورآفرینی، امیدآفرینی و کشف استعدادهای جدید در کنار ارتقا و اعتلای فرهنگی در رشت برگزار خواهد شد.

علی حلوی مشکلات اقتصادی و معضلات به وجود آمده در این حوزه را از چالش‌های آموزشگاه‌های هنری اعلام کرد و ابراز داشت:‌ با وجود تمامی این تنگناها آموزشگاه سینمایی هفت برای تحقق رسالت‌های خود در حوزه فرهنگ و هنر مقدمات برگزاری ششمین دوره جشنواره هفت را فراهم کرد.

وی ایجاد روحیه امید و نشاط در بین مردم را از مهم‌ترین آثار مثبت برگزاری چنین رویدادهایی دانست و تصریح کرد: جامعه‌ای که از فضای امید و نشاط فاصله بگیرد بدون شک در تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان خود و در مواجهه با مشکلات روزمره نیز دچار چالش‌های جدی می‌شود.

حلوی جشنواره سینمایی هفت را در نوع خود بزرگ ترین جشنواره فرهنگی هنری سطح کشور دانست و گفت: امسال برای نخستین بار در روند اجرای جشنواره سینمایی هفت تغییراتی ایجاد شد که تفکیک کردن بخش‌های هنری به صورت سانس‌های مجزا از جمله این تفاوت‌های اعمال شده هستند.

کارگردان صدا و سیمای مرکز گیلان و مدیر آموزشگاه سینمایی هفت با ابراز خرسندی از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با این مجموعه عنوان کرد: ‌جشنواره سینمایی هفت جشنواره‌ای مردمی است که هر ساله با هدف امیدبخشی به جامعه و بروز استعدادهای ناب هنری برگزار می‌شود.


فرهنگی جشنواره هنری هفت  دکتر حسن پور   اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت  علی حلوی

مریم واحد مدرس گویندگی و فن بیان مجموعه هفت نیز گفت: در برخی مجموعه های آموزشی جنبه مالی و تجارت دارای اهمیت است و در برخی دیگر کفه ترازو در سمت آموزش صحیح و درست سنگین تر است. شکر خدا در مجموعه هفت آموختن درست و شکیبایی برای یادگیری اصول هنری اهمیت بیشتری دارد. زمان فراگیری بعضی از کارها آن قدر طولانی است که به دیده شدن افراد نام آور کفایت نمی کند‌. دوستانی که در این مجموعه به آموزش و فراگیری اصول دوبله و گویندگی مشغول هستند، بعد از سه سال آموزش و نقش گویی های کوتاه و دوبله کارهای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ای ،امسال هفت فیلم مطرح جهان را دوبله خواهند کرد.

وی افزود: فیلم های مطرحی مانند انسی، شعله، زورو، دیگران و..‌. آثاری هستند که امسال توسط جوانان هفت به صورت زنده دوبله خواهد شد. کارهایی که به ذهن مردم آشناست و نمی شود آن را به راحتی سر و هم بندی و اجرا کرد‌‌. این حرکت که دوبله زنده فیلم های سینمایی با نقش گویی، حس و شخصیت پردازی می شود تاکنون در هیچ جای کشور سابقه نداشته و حتی گروه هایی مانند دابشو این گونه کار نکرده اند.

سیده مهسا نقیبی مربی تئاتر کودک و نوجوان آموزشگاه هفت هم در این نشست درباره بازه سنی کودکان حاضر در جشنواره گفت: در جشنواره ششم هفت، از خردسالان سه و نیم ساله تا نوجوانان ۱۵ سال در جشنواره حضور خواهند داشت و بسیار مشتاق هستند که برای اولین بار صحنه را در مواجهه با مردم تجربه کنند.

وی ادامه داد: زحمات زیادی برای این کودکان کشیده شده و همه آثار با طراحی لباس، گریم و موسیقی درنظر گرفته شده تا هر آنچه در بخش حرفه ای انجام می شود، در جشنواره پیاده شود.

نقیبی افزود: اجرای نمایش، نمایشنامه خوانی از آثار خارجی با موضوع محیط زیست، نمایش عروسکی از آثار نویسندگان بزرگ دنیا از جمله بخش های امسال کودک و نوجوان است.

محبوبه فیاض از مجریان مجموعه هفت که در جشنواره پیش رو در بخش مجری کودک فعالیت خواهد کرد نیز در این نشست با تقدیر از حمایت های حسن پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت، از علی حلوی که فرصت را برای دیده شدن و کسب تجربه جوانان در عرصه اجرا فراهم می کنند، تشکر کرد.

وی گفت: امسال پس از چندین سال فعالیت در عرصه بزرگسال، با نام هنری خاله صدف در شبکه باران و جشنواره هفت حضور خواهم داشت.

سعید ترکاشوند از مجریان مجموعه هفت هم با اشاره به تقارن اعیاد ماه ربیع الاول با جشنواره ششم هفت ابراز امیدواری کرد با حمایت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره بار دیگر مورد استقبال مردم قرار گیرد.