بعدی
like

«من یوسفم، مادر» در مراسم افتتاحیه فیلم بغداد در کشور عراق به نمایش درآمد

‏. ‏(‏۱۷-‏اسفند-‏۱۳۹۷)

فیلم سینمایی «من یوسفم، مادر» با نویسندگی و کارگردانی محمدرضا فرطوسی، در مراسم افتتاحیه فیلم بغداد در آمفی تئاتر ملی (المسرح الوطنی) در کشور عراق اکران شد.

به گزارش آرت کافه،فیلم سینمایی «من یوسفم، مادر» (أنا یوسف یا اُمی) Mother,I'm Joseph نخستین اثر سینمایی محمدرضا فرطوسی و با بازی عباس غزالی و زهرا الربیعی بازیگر سرشناس عراقی؛ در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران با حضور دکتر اقبال النعیم رییس اداره سینما و تئاتر وزارت فرهنگ عراق و معاون وزیر فرهنگ و رییس انجمن هنرمندانان عراق، محمدرضا فرطوسی کارگردان، فرید دغاغله تدوینگر، زهرا الربیعی بازیگر و دیگر عوامل این فیلم، جمع کثیری از هنرمندان برجسته عراقی و همچنین رسانه‌هاى نوشتاری و شبکه‌هاى مختلف تلویزیونی عراق؛ در مراسم افتتاحیه فیلم بغداد در آمفی تئاتر ملی (المسرح الوطنی) در کشور عراق اکران شد.
آمفی تئاتر ملی (المسرح الوطنی) المسرح الوطنی با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، یکى از مهم ترین سالن‌هاى سینما و تئاتر جهان عرب است.

به زودی اکران سراسری فیلم سینمایی «من یوسفم، مادر» در شهرهای مختلف کشور عراق از جمله؛ بغداد، بصره، حله و عماره آغاز خواهد شد.

فیلم سینمایی «من یوسفم، مادر» در نخستین اکران جهانی خود در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهلی در کشور هندوستان روی پرده رفت و در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در بخش رقابتی دومین دوره جشنواره‌ فیلم‌های مستقل برزیل به نمایش درآمد و از طرف اعضای هیات داوران این جشنواره، جایزه بهترین فیلم به این اثر سینمایی با نویسندگی و کارگردانی محمدرضا فرطوسی از ایران اهدا شد.

این فیلم همچنین در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مکزیک Mexico در آمریکاى لاتین روی پرده رفت و از طرف اعضای هیات داوران این جشنواره، جایزه نخل نقره‌اى به محمدرضا فرطوسی کارگردان این اثر اهدا شد.
این فیلم همچنین در بخش «چشم انداز سینمای جهان» در بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه کوئست» Cinequest در سن خوزه ایالت کالیفرنیا در آمریکا از معتبرترین جشنواره‌های فیلم‌های مستقل دنیا، در جشنواره بین‌المللى فیلم «سیرا» در کشور بولیوى، در جشنواره بین‌المللى فیلم «سودان»، جشنواره بین‌المللى فیلم «فیلومس» در پاکستان و جشنواره بین‌المللى فیلم شیلی به نمایش درآمده است.