بعدی
like
سه جایزه برای سینمای ایران

مجید گرجیان جایزه‌ بهترین فیلمبرداری را از جشنواره‌ «بانکوک‌تای» گرفت

‏. ‏(‏۲۸-‏مهر-‏۱۳۹۷)

چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم بانکوک تای برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کرد و مجید گرجیان توانست جایزه‌ بهترین فیلمبرداری را برای فیلم سینمایی «کوپال» با کارگردانی کاظم ملایی از این رویداد سینمایی دریافت کند.

به گزارش آرت کافه،چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم بانکوک تای از ۱۴ اکتبر (مصادف با ۲۲ مهرماه) در شهر بانکوک پایتخت تایلند آغاز شد و در مراسم پایانی این جشنواره سه جایزه به سینمای ایران رسید. مجید گرجیان برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوپال»، کاوه مظاهری برای کارگردانی فیلم کوتاه «روتوش» و وحید جلیلوند برای فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضاء» جوایز خود را از این جشنواره‌ آسیایی دریافت کردند.


سینما مجید گرجیان   کوپال   کاوه مظاهری    روتوش   وحید جلیلوند  بدون تاریخ  بدون امضاء

مجید گرجیان از فیلمبرداران نسل جدید سینمای ایران است که چندی پیش نیز توانست برای فیلم کوپال از سومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم ریل تایم نیجریه جایزه‌ بهترین فیلمبرداری را دریافت کند. او سال گذشته نیز از دوازدهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «همیلتون» کانادا نامزد دریافت جایزه‌ بهترین فیلمبرداری شده بود. در کارنامه‌ کاری‌ او آثاری چون: گس، نیم‌رخ‌ها، شکاف، روز مبادا، داره صبح میشه، پریدن از ارتفاع کم، درخت جان و یا مستندهایی همچون بسیجی، توران خانوم و ... به چشم می‌خورند که اکثر آنها در گروه سینمایی هنروتجربه به اکران عمومی درآمده‌اند.

چهارمین دوره جشنواره BangkokThai ر ۲۵ مهرماه (۱۷ اکتبر) در شهر بانکوک به کار خود پایان داد و برگزیدگان خود را در بخش های مختلف معرفی کرد.