بعدی
like

«پسران سندباد» در گروه هنروتجربه

‏. ‏(‏۲۸-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

فیلم مستند «پسران سندباد» با کارگردانی رضا حائری از اول اسفند در گروه هنروتجربه اکران می‌شود.

به گزارش آرت کافه، مستند «پسران سندباد» با کارگردانی رضا حائری از چهارشنبه اول اسنفدماه با اکران در خانه هنرمندان تهران و پردیس هویزه مشهد اکران خود در گروه هنروتجربه رو آغاز می‌کند.


سینما  پسران سندباد   رضا حائری خانه هنرمندان تهران   پردیس هویزه مشهد هنرتجربه

درخلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: ۴۰سال پیش ماریون کاپلان عکاس مجله‌ نشنال جئوگرافیک برای تهیه‌ گزارشی درباره‌ قدیمی‌ترین مسیر تجارت دریایی جهان تصمیم می‌گیرد با یک کشتی بادبانی ایرانی از خلیج فارس عازم جنوب آفریقا شود،اما به باور دریانوردان سنتی یک زن تنها هیچ گاه نباید مسافر کشتی بادبانی شود. سال‌ها بعد از این ماجرا،کاپلان برای دیدار دوباره با همسفرانش که زمانی او را بدیومن می‌دانستند عازم بندر کنگ در جنوب ایران می‌شود،اما این دیدار نیز آن طور که او فکر می‌کرد پیش نمی‌رود.

عوامل این فیلم مستند عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: رضا حائری، تدوین: سهیل امیرشریفی، تصویر برداران: رضا تیموری و داوود اشرفی، پژوهشگر: علی پارسا، صدا: مهرشاد ملکوتی، مدیر تولید: فربد مهاجر و عکاس: حمید اسکندری. تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

نخستین اکران‌های فیلم مستند «پسران سندباد» چهارشنبه اول اسنفدماه ساعت ۲۰ در خانه هنرمندان تهران و ساعت ۱۷ در پردیس هویزه مشهد برگزار می شود.