بعدی
like
با همنوازی عماد توحیدی و‎ حسین نظری

‎آلبوم«ترانه های کبود» منتشر شد

‏. ‏(‏۲۳-‏آبان-‏۱۳۹۷)

‎آلبوم«ترانه های کبود» همنوازی عماد توحیدی و‎ حسین نظری منتشر شد.

به گزارش آرت کافه،‎این اثر که اجرای ترانه هایی از موسیقی نواحی جنوب کرمان است با اجرای سازهای کوبه ای توسط عماد توحیدی در همراهی با چنگ(قیچک)نوازی و آواز حسین نظری شکل گرفته است.


موسیقی  ترانه های کبود    عماد توحیدی  ‎ حسین نظری

قطعات این مجموعه از موسیقی «رودبارزمین»، وادی ساز و سرود کرمان انتخاب شده اند.این منطقه گسترده جغرافیایی ،سامان ترانه های شبانی، آوازهای ساربانی و اقوال عیش و نشاط و رقص و ترانه های حماسی است . موسیقی رودباری به لحاظ غنا در ترانه، تنوع ساز، شیوه های آوازی،آداب و ادب شفاهی و آئین و مناسک،هنری ویژه است.هفت گونه موسیقی در فرهنگ رودباری توسط فواد توحیدی پژوهشگر موسیقی نواحی شناسایی شده که عبارتنداز:شَیر، لیکو(دهو)، راه، مورک(مویه)، کُردی، مجلسی و لالایی.

‎«ترانه های کبود» مجموعه ای است از نغماتی که از زمان کهن در آیین ها و مراسم مردمی و مجالس حکمرانان محلی، دوستداران بسیار داشته است و در عین نشاط ظاهری، حامل رنج هایی عمیق است.

عماد توحیدی نوازنده و آهنگساز برجسته با طراحی ریتم ها، سازبندی متنوع و اجرای شمار قابل توجهی از سازهای کوبه ای، همسو با فرهنگ موسیقایی منطقه،در کنار حسین نظری"هنرمند نامی منوجان که سالیان بسیاری با چنگ (قیچک) و آواز خود، راوی ترانه های سرزمینش بوده است، ترانه های این مجموعه را اجرا کرده اند.

«ترانه های کبود» توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است.