بعدی
like

اعتراض چهره‌های سرشناس هالیوود به تغییر در اهدای جایزه اسکار

‏. ‏(‏۲۶-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

چهره‌های سرشناس هالیوود به حذف مراسم اهدای جایزه اسکار برای برخی از رشته‌های سینمایی اعتراض کردند.

به گزارش آرت کافه به نقل از دویچه وله،حدود۱۰۰ نفر از چهره‌های سرشناس هالیوود در نامه‌ای سرگشاده به آکادمی اسکار اعتراض کرده‌اند. آکادمی قصد دارد نحوه اهدای جوایز را در چند رشته تغییر دهد، سینماگران این اقدام را توهین‌آمیز خوانده‌اند.


سینما هالیوود اسکار مارتین اسکورسیزی  کونتین ترانتینو  اسپایک لی   انگ لی  ساندرا بالاک  اما استون  جان هم  جورج کلونی  برد پیت  رابرت دنیرو

حدود ۱۰۰ نفر از هنرمندان سرشناس هالیوود در نامه‌ای اعتراض‌آمیز از حذف مراسم اهدای جایزه اسکار برای برخی از رشته‌های سینمایی انتقاد کرده‌اند.

نامه سرگشاده به آکادمی اسکار را فیلمسازانی مانند مارتین اسکورسیزی، کونتین ترانتینو، اسپایک لی ، انگ لی، ساندرا بالاک، اما استون، جان هم، جورج کلونی، برد پیت و رابرت دنیرو و ... امضا کرده‌اند.

این هنرمندان به تغییراتی اعتراض دارند که آکادمی اسکار قصد دارد در مراسم سالانه اعطای جایزه ایجاد کند، تا برنامه کوتاه‌تر و فشرده‌تر ارائه شود.

آکادمی اسکار قصد دارد در برنامه آینده اسکار، جوایز مربوط به چهار رشته را نه در برنامه اصلی، بلکه در فرصت‌های استراحت میان مراسم به برندگان اهدا کند. آکادمی اسکار انتظار دارد با این تدبیر طول جشن مراسم به سه ساعت کاهش یابد.

طبق اطلاعیه‌ای که دوشنبه (۱۱ فوریه) منتشر شد، رشته‌هایی که قرار است از مراسم اصلی کنار گذاشته شوند، عبارتند از: فیلمبرداری، مونتاژ، فیلم کوتاه اکشن و همچنین آرایش چهره و گیسوان. مقرر شده است که اعطای جوایز به برندگان چهار رشته یادشده از طریق اینترنت و پخش مراسم از تلویزیون قابل دیدن باشد.

تا کنون هنرمندان بسیاری به این تغییرات واکنش نشان داده‌اند. برای نمونه گیلرمو دل تورو، کارگردان فیلم «شکل آب» در اعتراض گفته است: «فیلمبرداری و مونتاژ قلب هنر ماست».

آکادمی اسکار در دفاع از تصمیم تازه گفته است که هدف حذف صحنه دریافت جایزه نیست و تمام سخنرانی‌های سپاسگزاری در گزارش مراسم پخش خواهد شد و تنها مسیر حرکت هر هنرمند به طرف صحنه است که کوتاه می‌شود.

آکادمی اسکار درباره چهار رشته‌ای که برای کوتاه شدن مراسم انتخاب شده‌اند، عنوان کرده است: منظور پایین آوردن درجه یا کاستن از اهمیت این رشته‌ها نبوده و سال آینده، به شکل نوبتی، چهار رشته دیگر مشمول این تحول قرار می‌گیرند.

امسال نود و یکمین دورۀ اعطای جایزه اسکار بدون گرداننده رسمی برگزار می‌شود. به جای یک گرداننده اصلی، ستارگان گوناگون هالیوود روی صحنه می‌روند و هر یک بخشی از برنامه را اداره می‌کنند.