بعدی
like
برپایی نخستین جشن آیفیک

راه اندازی یک جشن دیگر برای خودنمایی و ریخت و پاش غیر هنری!

‏. ‏(‏۲۲-‏اسفند-‏۱۳۹۷)

تمام آثار تولیدی در شبکه نمایش خانگی شامل سریال‌ها، فیلم‌های داستانی، مستندها، انیمیشن‌ها و … در جشن بزرگ آیفیک داوری می‌شوند.

به گزارش آرت کافه، نخستین جشن شبکه نمایش خانگی (آیفیک) با دبیری سیدامیر پروین حسینی اواخر خرداد ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.


سینما جشن آیفیک  متشکل از مهدی یزدانی  مهدی کوهیان  ایرج محمدی  علیرضا شجاع نوری  اسماعیل عفیفه  محمدجواد شکوری  سید امیر پروین حسینی

در جشن بزرگ آیفیک، تمام آثار تولیدی در شبکه نمایش خانگی، شامل سریال‌ها، فیلم‌های داستانی، مستندها، انیمیشن‌ها و … مورد داوری قرار خواهد گرفت.

قرار است در جشن آیفیک از صاحبان آثار برتر در این حوزه، توسط آکادمی متخصصین حرفه‌ای منتخب انجمن، قدردانی شود.

شورای سیاستگذاری جشن آیفیک، متشکل از مهدی یزدانی، مهدی کوهیان، ایرج محمدی، علیرضا شجاع نوری، اسماعیل عفیفه، محمدجواد شکوری و سید امیر پروین حسینی، عهده‌دار برگزاری جشن در سال ۹۸ خواهد بود.

این جشن به تازگی در تقویم جشن‌ها و جشنواره‌های رسمی کشور به ثبت رسیده است. زمان دقیق برگزاری، مقررات و شرایط حضور در بخش مسابقه جشن، متعاقبا اعلام خواهد شد.

آرت کافه:راه اندازی جشنواره ها و جشن های بی خاصیت با صرف هزینه های سرسام آور،چه کمکی به هنر این مملکت کرده و می کنند؟در هیچ کجای دنیا این همه جشن و جشنواره وجود ندارد و نخواهد داشت.مجموع تمام جشن ها و جشنواره های هنری دنیا را اگرجمع کنید،باز از تعداد جشن ها و جشنواره های ایرانی به مراتب کمتر است!در کشورهای پیشرفته و صاحب هنر،به جای ریخت و پاش های بیهوده در جشن های خودنمایی و برپایی شو هایی در قالب جشنواره،بودجه آن را صرف پیشرفت هنر و آموزش آن می کنند.برای همین است که هنر آنها مدام پیشرفت می کند و هنر توسری خورده ما چون گدایی راه نشین زمینگیر است و مدام در حال فلش بک!برپایی جشن ها و جشنواره های رنگین با بودجه هایی سنگین در ایران با نیت خیر برگزار نشده و نمی شوند،پشت صحنه همه آنها صحنه گردان هایی که برای رسیدن به اهداف خودشان که مهم ترین آنها کسب درآمد بیشتر است حضور دارند. سینما،تلویزیون،تئاتر و هنرهای تجسمی ایران به حمایت محتاجند،نه جشن های هزینه بر هنر خراب کن.در این وضعیت بد اقتصادی مردم که برای ادامه زندگی روی قرانی حساب می کنند،راه انداختن چنین جشن هایی رواست؟بانیان و حامیان جشن آیفیک ،جیب های شان از پول هایی که از بیت المال مردم در سینما و تلویزیون ریخت و پاش شده و می شود قلمبه است،برای همین است که دغدغه مردم و هنر را ندارند!اگر دغدغه گرفتاری مردم را داشتند و دلسوز هنر بودند،هرگز به برپایی چنین جشن هایی فکر نمی کردند.در همین عرصه هنر،بسیار هنرمندان گرفتاری وجود دارند که دست کوتاه شان به دهان کوچک شان نمی رسد!اگر پول بادآورده ای دارید و اسپانسری گردن کلفت که مثل ریگ پول مملکت را هدر می دهد،به نیازمندان هنرمند کمک کنید،نه راه اندازی شو های چندش آور!هنر و هنرمند به جشن نیاز ندارند،احترام و حمایت درست می خواهند.در آستانه عید نوروز،این بدترین خبر برای اهالی واقعی عرصه هنر و نیازمندان این حوزه بود!


سینما جشن آیفیک  متشکل از مهدی یزدانی  مهدی کوهیان  ایرج محمدی  علیرضا شجاع نوری  اسماعیل عفیفه  محمدجواد شکوری  سید امیر پروین حسینی



سینما جشن آیفیک  متشکل از مهدی یزدانی  مهدی کوهیان  ایرج محمدی  علیرضا شجاع نوری  اسماعیل عفیفه  محمدجواد شکوری  سید امیر پروین حسینی