بعدی
like
اولیویا کولمن بهترین هنرپیشه زن شد

موفقیت فیلم «سوگلی» در بفتا با دریافت ۷ جایزه

‏. ‏(‏۲۲-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

مراسم جایزه بفتا با یکه تازی فیلم «سوگلی» برگزار شد.

به گزارش آرت کافه به نقل از بی بی سی،فیلم «سوگلی» در مراسم یکشنبه شب بفتا بیشترین جوایز را نصیب خود کرد. این فیلم از ۱۲ رشته ای که در آنها نامزد بود به ۷ جایزه دست یافت .


سینما بفتا  سوگلی  لیدی گاگا  روما    آلفونزو کوآرون الیویا کولمن The Favourite

الیویا کولمن که در این فیلم نقش کوئین ان را بازی کرد، جایزه بهترین بازیگر زن سال و ریچال وایز جایزه بهترین نقش مکمل زن را به دست آوردند.

بهترین طراحی تولید، بهترین طراحی لباس و بهترین فیلمنامه اصیل از دیگر جوایز فیلم «سوگلی» (The Favourite) بود.

فیلم «روما» ساخته کوآرون مکزیکی بهترین فیلم زبان خارجی بفتا شد. رامی ملک نیزجایزه بهترین هنرپیشه مرد را برای بازی در نقش فردی مرکوری در فیلم «راپسودی بوهمی» به دست آورد.

برندگان اصلی
سوگلی - ۷ جایزه
روما - ۴ جایزه
راپسودی بوهمی - ۲ جایزه
پلنگ سیاه - یک جایزه
بلک ک کلنزمن - یک جایزه
کتاب سبز (گرین بوک) - یک جایزه
رذایل (وایس) - یک جایزه

فیلم «روما» ساخته کارگردان سرشناس مکزیکی، آلفونزو کوآرون، هم با گرفتن چهار جایزه شب خوبی داشت: بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان.

رامی ملک جایزه بهترین هنرپیشه مرد را به خاطر به تصویر کشیدن فردی مرکوری در فیلم «راپسودی بوهمی» دریافت کرد. این فیلم همچنین برنده جایزه بهترین صدا شد.

بفتا پیشتر نام برایان سینگر کارگردان این فیلم را از فهرست نامزدها حذف کرده بود که پس از طرح ادعاهایی علیه او در مورد آزار جنسی پسرهای زیر سن قانونی بود.

در این شب فیلم «پلنگ سیاه» برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه شد.

«مرد عنکبوتی» بهترین اثر انیمشینی سال شد. «تولد یک ستاره»هم جایزه بهترین موسیقی اصیل را گرفت. لیدی گاگا از بازیگران این فیلم جایزه نگرفت. او به دلیل تلاقی بفتا با جوایز موسیقی گرامی در مراسم شرکت نداشت.