بعدی
like
سیدعباس صالحی :

یارانه مطبوعات در شش ماه دوم سال شرایط بهتری خواهد داشت

‏. ‏(‏۲۷-‏مهر-‏۱۳۹۷)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یارانه مطبوعات راه‌حل نیست و تنها یک مسکن است، گفت: شرایط پرداخت یارانه مطبوعات در شش ماه اول سال خوب نبود اما در سازمان برنامه و بودجه دستوراتی را صادر کرده است تا در شش ماه دوم سال شرایط بهتری را داشته باشیم.

به‌ گزارش ‌آرت کافه به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با واردات کاغذ گفت: کارگروه کاغذ متشکل از وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌هایی چون بانک مرکزی، گمرک، صنوف مرتبط با مطبوعات و حراست وزارت اطلاعات است که با حضور اعضای این سازمان‌ها جلسات برگزار می‌شود.


فرهنگی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی   سید عباس صالحی   هیات دولت   خبرنگاران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: چنانچه کاغذ به درستی یا به اندازه توزیع نشده باشد و حتی در قیمت آن مشکلی وجود داشته باشد ما نسبت به ثبت سفارش کاغذ در آینده بازنگری‌هایی را خواهیم داشت، به همین منظور وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات مربوط به واردات کاغذ در شش ماهه اول سال را تبادل می‌کنند.

صالحی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا چه اندازه در حل مشکلات مطبوعات تلاش کرده است؟ خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط اقتصادی در ماه‌های اخیر موجب بروز مشکلاتی در رسانه‌ها مخصوصا رسانه‌های کاغذی شد، در این شرایط ما در حوزه بیمه بیکاری، یارانه و بیمه خبرنگاری تلاش‌هایی داشتیم، در حال حاضر آئین‌نامه بیمه بیکاری تنظیم شده است و امید است پس از تایید سازمان برنامه و بودجه به دولت ارسال شود.

وی ابراز داشت: یارانه مطبوعات یک راه‌حل به شمار نمی‌آید، اما در قالب یک مسکن عمل می‌کند، برای تامین همین یارانه مطبوعات نیز با سازمان برنامه و بودجه صحبت کرده‌ایم و بحث آن در دولت نیز مطرح است، دوستان و همکاران ما نیز این قول را به ما دادند که مبلغ خوبی برای یارانه مطبوعاتی اختصاص دهند چون در شش ماه اول سال یارانه پرداختی خوب نبود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: آقای نوبخت در راستای یارانه مطبوعات دستورات خوبی را صادر کردند و امید است که تخصیص یارانه در شش ماه دوم سال جبران شش ماه اول را بکند.