بعدی
like

سخنرانی دکتر انیس دوویکتور متخصص سینمای ایران در مورد آثار مرتضی آوینی

‏. ‏(‏۲۰-‏فروردین-‏۱۳۹۸)

سفارت فرانسه در ایران اعلام کرد دکتر انیس دوویکتور متخصص سینمای ایران بعد از نمایش فیلم مستند «و این است فتح الفتوح» از آثار مرتضی آوینی در خانه هنرمندان ایران سخنرانی می‌کند.

به گزارش آرت کافه،سفارت فرانسه در تهران اعلام کرد:با افتخار به اطلاع می‌رساند دکتر انیس دوویکتور Agnès Devictor متخصص سینمای ایران و استاد دانشگاه پاریس ۱ سوربن فرانسه و همچنین نویسنده کتاب «تصاویر، رزمندگان و شهدا؛ جنگ ایران و عراق از دیدگاه سینمای ایران»؛ امروز سه‌شنبه ۲۰ فروردین ماه جاری بعد از نمایش فیلم مستند «و این است فتح الفتوح» از آثار مرتضی آوینی در خانه هنرمندان ایران به سخنرانی می‌پردازد.


سینما سفارت فرانسه   تهران  دکتر انیس دوویکتور  Agnès Devictor

این فیلم، ساعت ۱۹ امروز سه‌شنبه ۲۰ فروردین ماه جاری در چارچوب رویدادی درباره سیر سینمائی مرتضی آوینی تحت عنوان «سه روز با مرتضی آوینی» در خانه هنرمندان ایران روی پرده می‌رود.

پس از سخنرانی دکتر دوویکتور، پنلی تخصصی با حضور اُرد عطارپور مستندساز، سعید قطبی‌زاده نویسنده و منتقد سینمایی و سید سجاد آوینی فرزند مرتضی آوینی برگزار خواهد شد.

برای اولین بار، سه فیلم ترمیم شده از آثار سید مرتضی آوینی به نام‌های «و این است فتح الفتوح»، «داستان پل» و «شب عاشورایی» از روزهای ۲۰ تا ۲۲ فروردین ماه جاری در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آیند. خانه هنرمندان ایران در تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی واقع شده است و ورود برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه جاری و در دوم برنامه «سه روز با مرتضی آوینی»؛ فیلم مستند «داستان پل» روی پرده می‌رود و دکتر سید عماد حسینی در مورد آن به سخنرانی می‌پردازد و بعد از آن، نشست تخصصی با حضور پیروز کلانتری مستندساز، روبرت صافاریان نویسنده و منتقد سینما و حامد شکیبانیا تهیه‌کننده و مستندساز برگزار می‌شود.

پنجشنبه ۲۲ فروردین ماه جاری و در سوم برنامه «سه روز با مرتضی آوینی» نیز فیلم مستند «شب عاشورایی» روی پرده می‌رود و مریم امینی و مهرزاد دانش در مورد آن سخنرانی می‌کنند . بعد از آن، نشست تخصصی با حضور فریدون جیرانی نویسنده و کارگردان، دکتر شهاب اسفندیاری استاد دانشگاه و محمدحسین مهدویان کارگردان سینما برگزار می‌شود.