بعدی
like
ادواردو لوپس بوسکتس سفیراسپانیا:

اکثر فیلم‌های عباس کیارستمی و اصغر فرهادی را دیده ام

‏. ‏(‏۱۷-‏آذر-‏۱۳۹۷)

سفیر اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران، روابط ایران و اسپانیا را طول تاریخ خیلی خوب ارزیابی کرد.

به گزارش آرت کافه،سفیر اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران، روابط ایران و اسپانیا را طول تاریخ در همه حوزه‌ها، اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در سطح خیلی خوبی ارزیابی کرد وگفت: در زمینه فرهنگ با توجه به اینکه هر دو کشور از تمدن غنی برخوردار هستند، طبیعتاً یکدیگر را جذب می‌کنند و در واقع تبادلات فرهنگی ایران و اسپانیا به صورت متناوب در جریان است.


سینما ادواردو لوپس بوسکتس  سفیراسپانیا عباس کیارستمی   اصغر فرهادی شب فیلم کوتاه

ادواردو لوپس بوسکتس با اشاره به علاقه اش به سینمای ایران و سابقه فیلم دیدنش و اینکه از کودکی این کار را آغاز کرده عنوان کرد: سینمای مورد علاقه من سینمای ایتالیا و اسپانیاست .با سینمای ایران نیز آشنایی دارم.

سفیر اسپانیا در ادامه گفت: اکثر فیلم‌های زنده یاد کیارستمی و اصغر فرهادی را دیده ام،اما در حوزه فیلم کوتاه ایران معتقدم جشنواره‌هایی مثل جشنواره فیلم کوتاه تهران نقش بسزایی در دیده‌ شدن این مدیوم از سینما خواهد داشت.

وی افزود: رویدادهایی مثل شب فیلم اسپانیا خیلی برای سفارتخانه‌ ما مهم است، به دلیل اینکه به وسیله آن می توان بخشی از داشته‌های فرهنگی خودمان را با مردم ایران به اشتراک بگذاریم. ما تمایل داریم همکاری مان با انجمن سینمای جوانان ایران برای برگزاری شب فیلم در شهرهای دیگر ایران مثل تبریز، شیراز و ... ادامه داشته باشد و از این برنامه‌ها کاملاً حمایت می‌کنیم.

انجمن سینمای جوانان ایران در راستای تقویت مناسبات فرهنگی با سایر کشورها برنامه‌‌های نمایش مشترک فیلم را در دستور کار دارد و طی ماه‌‌های گذشته شب فیلم ژاپن، شیلی و فنلاند را برگزار کرده است.

شب فیلم کوتاه اسپانیا با همکاری سفارت این کشور و امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران، چهارشنبه ۲۱ آذر مطابق با ۱۲ دسامبر از ساعت ۱۷ تا ۱۹ درموزه سینما برگزار می‌شود.