بعدی
like

رقابت دو فیلم بلند انیمیشن از ایران و جهان در جشنواره پویانمایی تهران

‏. ‏(‏۱۲-‏اسفند-‏۱۳۹۷)

از مجموع آثار حاضر در یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، تنها یک فیلم بلند ایرانی و یک فیلم بلند خارجی به رقابت می‌پردازند.

به گزارش آرت کافه، تنها فیلم انیمیشن بلند ایرانی حاضر در یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران «آخرین داستان» با کارگردانی اشکان رهگذر است که در بخش مسابقه ایران و پویانمایی بلند این دوره از جشنواره حضور دارد.


سینما جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان   ناخدا مورتن و عنکبوت ملکه   کردی اونگو  پال کومینس  مارک مرتنز  رابین لاینز

این انیمیشن همچنین در بخش مسابقه بین‌الملل پویانمایی بلند با فیلم «ناخدا مورتن و عنکبوت ملکه» ساخته کاسپار پانچیش محصول مشترک استونی، ایرلند، بلژیک و انگلستان رقابت خواهد کرد.

«ناخدا مورتن و عنکبوت ملکه» که تنها فیلم انیمیشن بلند خارجی در این دوره از جشنواره پویانمایی تهران است با کارگردانی کاسپار یانچیش (کسپر جانکیس) و تهیه‌کنندگی کردی اونگو، پال کومینس، مارک مرتنز، رابین لاینز، شرکت اونوکوفیلم (استونیا)، شرکت تلگال(ایرلند)، شرکت گریدوی.اف.ایکس (بلژیک) و شرکت کالون (انگلستان) ساخته شده است.

این فیلم قصه پسری به نام مورتن است که به اندازه یک حشره کوچک شده و باید قایق اسباب‌بازی‌اش را در کافه‌ای که سیل آمده، هدایت کند.

انیمیشن «آخرین داستان» با کارگردانی اشکان رهگذر و تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف و شرکت هورخش است که در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر نیز حضور داشت.

در خلاصه داستان این انیمیشن بلند ایرانی آمده است: جمشیدشاه با حمایت ایزد، اهریمنان را در جنگ شکست می‌دهد ولی دچار غرور و مغلوب می‌شود. مدتی بعد، کودکی به نام آفریدون در جمکرد و در آغوش کشاورززاده‌ای متولد می‌شود.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.