بعدی
like

گفتن حرف های آنچنانی در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان سینمایی!

‏. ‏(‏۱-‏آذر-‏۱۳۹۷)

تعریف و تمجید آقای وزیر از عملکرد رییس سابق سازمان سینمایی و تاکید بر ادامه راه گذشته،افق سینمای ایران را به خوبی روشن کرد!!!

آرت کافه-سیدرضااورنگ:مراسم تکریم (تودیع) و معارفه در ایران،محل مناسبی است برای تکه و پاره کردن تعارف!هرگز دیده نشده در این گونه مراسم حقایق گفته شود.همواره مطالبی دور از ذهن و حقیقت گفته می شود که باورش گاهی برای خود گوینده نیز سخت است.
اگر مدیری از پست خود کنار گذاشته شد یا کناره گیری کرد،بی شک محاسن و معایبی داشت که باید در مراسم تودیع و معارفه گفته شود،چرا باید همه اش تعریف و تمجید مصنوعی و غیر واقعی باشد؟!
وزیر ارشاد در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم سازمان سینمایی مطالبی ایراد کرد که از نظر کارشناسان فن به حقیقت نزدیک نیست.آقای وزیر با تکیه به کدام شاهد و دلیلی می گوید که جشنواره فیلم فجر سال گذشته که از همه پر حاشیه تر بود،کم حاشیه تر از همیشه بوده است؟!
چه موفقیتی در دوره محمد مهدی حیدریان صورت گرفته که سیدعباس صالحی درباره آن داد سخن سر می دهد؟!این اطلاعات را جناب وزیر ارشاد خودش کسب کرده یا برایش کسب کرده اند؟!
نزدیک ۳۰ سال است که سینمای ایران ریزش مخاطب دارد،چرا گفته می شود افزایش مخاطب داشته است؟منظور فروش تعدادی فیلم فاقد کیفیت هنری است با ساختار بد تر از فیلمفارسی؟!
درگیری های داخل سینمای ایران در دوره حیدریان به اوج خود رسیده بود،روزی نبود که آقایان و خانمان به روی هم شمشیر نکشند و پته یکدیگر را روی آب نریزند!
باندبازی نیزدر اوج خود قرار داشت!ای کاش وزیر ارشاد پیش از مراسم تودیع و معارفه، نگاهی به اخبار و مطالب رسانه های مکتوب و غیر مکتوب می انداخت،بعد می گفت که اختلافات در دوره حیدریان کم شده و تعامل بیشتر شده است!
سینمای ایران یک روز آرامش ندارد،این نشان دهنده حاکمیت مدیریت قوی در سازمان سینمایی است؟!
تشکیل شورای عالی اکران،یک ندانم کاری غیر کارشناسی شده بود.برای تشکیل این شورای بی خاصیت که مورد اعتراض نیز هست،چه کسانی به محمد مهدی حیدریان مشورت داده اند؟بدون شک همان کسانی که اهالی واقعی سینما فریادشان از دست آنان به آسمان است!
آقای وزیر،دو پاره کردن جشنواره فیلم فجر بد ترین و غیر منطقی ترین تصمیم گیری در کل تاریخ سینماست،چرا از آن تعریف می کنید؟صدای اعتراضات را نشنیده و نمی شنوید؟
جایگاه ما در سینمای جهان کجاست که شناخته شده هستیم؟رییس اسبق سازمان سینمایی هم می گفت سینمای ایران در جهان در مقام دوم است ،هیچ کس این ادعا را باور نکرد،به خصوص خودش!اگر چنین است، چرا جای فیلم های ایرانی در باکس آفیس جهانی همیشه خالی است؟!گرفتن چند جایزه از جشنواره هایی که نامش به گوش کسی نرسیده! یا نمایش فیلم در کشورها و شهرهایی که نام شان را به سختی می توان در نقشه های جغرافیایی پیدا کرد،درخشش بین المللی است؟!
تعریف و تمجید آقای وزیر از عملکرد رییس سابق سازمان سینمایی و تاکید بر ادامه راه گذشته،افق سینمای ایران را به خوبی روشن کرد!!!
آقای انتظامی،شما که فردی باهوش و مدیر بودید، با این عملکرد ضعیف ،چگونه می گویید سازمان سینمایی تیمی قوی و کارکشته دارد؟!اگر طبق سفارش آقای وزیر ،بخواهید راه گذشته را ادامه دهید،آینده شما و سینمای ایران نیز کاملا روشن است!!!