بعدی
like

جولان سجاد علیجانی و محمدصادق رنجکشان در سینمای ایران!

‏. ‏(‏۳-‏اردیبهشت-‏۱۳۹۸)

وقت آن است که وزیر ارشاد و سرپرست سازمان سینمایی اش،پرده سکوت را کنار زده و درباره این مسئله مهم و حساس اعلام موضع قاطع و رسمی داشته باشند.

آرت کافه-سیدرضااورنگ:جولان میلیاردرهای مشکوک در سینمای ایران ادامه دارد و گویا قرار نیست از تب و تاب بیفتد.
پس از حضور افرادی چون:بابک زنجانی،حسین هدایتی و محمد امامی که هرسه پرونده های سنگین در دادگاه دارند،تازه واردی مانند محمدصدق رنجکشان و نوخاسته ای به نام سجاد علیجانی در ادامه راه آنان وارد عرصه سینما،تئاتر و تلویزیون شده و با نشان دادن اسکناس های انبوه و رنگارنگ، دهان صاحبان حرص و آز را آب انداخته و قند در دل شان آب کرده اند!
این سرمایه داران که اکثرشان خون مردم را سال هاست به شیشه کرده و می کنند،توانسته اند با پول خون مردم،عده ای از تهیه کنندگان، کارگردانان،بازیگران و منتقدان سینما را به تملک خود در آورند!
هنوز کسی یا جایی پاسخ نداده،این گروه پولدار در سینما چکار می کنند و با چه اندیشه ای وارد این حرفه شده اند؟عده ای می گویند برای پولشویی،اما به نظر می آید پولشویی فقط بخشی از این پروژه سنگین است،مسئله بسیار مهم تر از این حرف هاست.باید دید پشت پرده چه اتفاقاتی افتاده و می افتد و نیت اصلی چیست!
وزرای ارشاد و روسای سازمان سینمایی در دوره های مختلف،هیچ کدام درباره این موضوع مهم و حساس اعلام موضع نکرده اند.این عدم موضع گیری روشن،نشان دهنده دو چیز است،یا از قدرت های پشت پرده هراس دارند که دم بر نمی آورند و یا منافعی به دست شان رسیده که خوش نمی دارند آن را از دست بدهند.
باورش بسیار سخت است که محمدصادق رنجکشان و هووی او سجاد علیجانی به خاطر علاقه به هنر و سینما باشد که پول های شان را به پای این و آن می ریزند!آنچه بیشتر محتمل است،این موضوع است که آنان به عنوان نمایندگان کسی یا جایی اینچنین ریخت و پاش کرده و می کنند.اگر صاحب این پول خودشان بودند،بعید بود این گونه خاصه خرجی کنند.به خصوص اینکه این دو نفر توانسته اند با قدرت مالی خویش روی جشنواره های فیلم فجر و جهانی فجر نیز تاثیر گذار باشند.عده ای عقیده دارند رضا میرکریمی به همین دلیل نخواسته نام اسپانسر ها را اعلام کند.
چرا در این چند ساله اخیر پای این افراد به عرصه هنر و سینما باز شده؟چگونه می شود باور کرد که هیچ منظور و نیت خاصی پشت این قضیه نبوده و نیست؟!
وقت آن است که وزیر ارشاد و سرپرست سازمان سینمایی اش،پرده سکوت را کنار زده و درباره این مسئله مهم و حساس اعلام موضع قاطع و رسمی داشته باشند.