بعدی
like
اکران فیلمی که «کن» به دلیل سیاسی بودن آن را نپذیرفت

اعلام برنامه های روز دوم جشنواره مقاومت در سینما فلسطین

‏. ‏(‏۶-‏آذر-‏۱۳۹۷)

سومین روز از پانزدهمین دوره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اکران آثار قابل اعتنایی از سینمای ایران و جهان و برگزاری کارگاه های آموزشی ادامه دارد.

به گزارش آرت کافه، سه فیلم سینمایی «ساحل امن» با کارگردانی کرامت پور شهسواری ساعت ۱۵:۳۰، فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان ساعت ۱۸ و «تنگه ابوقریب» با کارگردانی بهرام توکلی ساعت ۲۰:۳۰ چهارشنبه ۷ آذر در بخش سینمای ایران در سینما فلسطین سالن ۱ به نمایش در می آید.


سینما  ساحل امن    کرامت پور شهسواری    ماجرای نیمروز    محمدحسین مهدویان  تنگه ابوقریب    بهرام توکلی

همچنین کارگاه انتقال تجربه با حضور مسعود ده نمکی ساعت ۱۵ در سینما فلسطین ۲ برگزار خواهد شد و ساعت ۱۶ نیز گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور دکتر وحید یامین پور و با مهمانان مدعو تشکیل خواهد شد.

در بخش اسلام هراسی ساعت ۱۸ سینما فلسطین فیلم سینمایی «شش روز» با کارگردانی توافریز محصول آمریکا ۲۰۱۷ اکران می شود و سپس با حضور دکتر حسن عباسی مورد نقد و تحلیل قرار می گیرد.

سینمای بین الملل نیز ساعت ۲۰:۳۰ به نمایش فیلم سینمایی «پدر» به کارگردانی باسیل الخطیب محصول کشور سوریه اختصاص داده شده است. اثری که جشنواره فیلم کن به دلیل سیاسی بودن از پذیرش آن سر باز زد.

روز چهارشنبه در بخش مستند خارجی فیلم سینمایی «من روهنگیا هستم نسل کشی در چهار فصل» با کارگردانی یوسف زینه محصول کانادا سال ۲۰۱۸ ساعت ۱۵:۳۰ در سینما فلسطین ۳ نمایش داده می شود.

در ادامه برنامه روز سوم در بخش سینمای ایران نیز فیلم سینمایی اشنوگل با کارگردانی هادی حاجتمند و علی سلیمانی سرنسری ساعت ۱۷:۳۰ اکران می شود و ساعت ۱۹ نیز زمان برگزاری جلسه نقد و بررسی آن خواهد بود.

در بخش سینمای بین الملل فیلم سینمایی «تیک آف» با کارگردانی ماهش نارایان محصول کشور هند سال ۲۰۱۷ ساعت ۲۰ نمایش داده می شود.

کارگاه های آموزشی تخصصی سینمای مقاومت ویژه هنرجویان خارجی در روزهای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت هر روز با حضور پرویز شیخ طادی با موضوع کارگردانی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵ تشکیل می شود.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با دبیری محمد خزاعی از ۵ تا ۹ آذر ماه در سینما فلسطین و عصر جدید ادامه دارد.