بعدی
like

نمایش آثار ۱۰ هنرمند معاصر ایرانی در آلمان

‏. ‏(‏۱۳-‏اسفند-‏۱۳۹۷)

نمایشگاه «خودبازگوی» با آثاری از هنرمندان ایرانی در برلین برگزار می‌شود.

به گرارش آرت کافه،آثار ۱۰ هنرمند ایرانی با موضوع هنر معاصر از ایران، در گالری کاتارینا ماریا راب، برلین به نمایش درمی‌آید. کیوریتوری این نمایشگاه را شهرام انتخابی و آسیه سلیمیان بر عهده دارند . پونه اوشیدری، علی بابایی زاد، بصیرا بلبلی، نسیم پیرهادی، زرتشت رحیمی، علی سلطانی تهرانی، احسان ضیافتی، ازم طباطبایی، مرجان قربانی و زهرا محمدی نیز هنرمندان حاضر در این مجموعه هستند.


هنرهای تجسمی گالری کاتارینا ماریا راب  برلین  خودبازگوی  پونه اوشیدری  علی بابایی زاد  بصیرا بلبلی  نسیم پیرهادی  زرتشت رحیمی  علی سلطانی تهرانی  احسان ضیافتی  ازم طباطبایی  مرجان قربانی   زهرا محمدی

شهرام انتخابی در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: «نمایشگاه «خودبازگوی» نگاهی می‌اندازد به صحنه‌ هنر معاصر در ایران و گلچینی است از آنچه هنرمندان جوان می‌آفرینند. این آثار بازگوکننده‌ مسائل اجتماعی، جنسیتی و سیاسی است. آنچه در این نمایشگاه به روشنی دیده می‌شود، نوعی اختلاف بصری و مفهومی است که میان آثار نمایش داده شده به چشم می‌آید. صحنه‌ هنری ایران سال‌هاست که در تکاپوی همسانی و همسنگی با هنر معاصر غرب است و به این صورت، هنر معاصر تعریف شده در چهلمین سال انقلاب اسلامی، چه بسا می‌تواند بیانگر آن چیزی باشد که در این چهل سال رخ داده است. از یک سو، رسانه های مختلف بازگوکننده‌ زمینه فکری یا دغدغه‌ هنرمندان است و از دیگر سو، ترسیم یا پدید آوردن این آثار هنری هم به نوعی، با وفاداری به سبک‌های مختلف، می‌تواند بازگوی رنگارنگی این دسته گل باشد!
حس کردن معاصربودگی هنر، بیشتر به این بستگی دارد که به کجا باید توجه کرد. ایران و به خصوص تهران، در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، از این جهت مهم است که ما شاهد اختلاف فرهنگی یا زمانی در هنر معاصر ایران نسبت به آنچه در غرب اتفاق افتاده است، نیستیم و در برخی از آثار ارائه ‌شده دیگر نمی‌توان کارهای قدیمی و غیر قابل تغییر و غیره را نادیده گرفت‌؛ کارهایی که تنها برای بازار تولید می‌شود و درست مشابه چیزی است که در صحنه‌ی بین‌المللی می‌یابیم.»

نمایشگاه «خودبازگوی» ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ در گالری کاتارینا ماریا راب برلین آلمان برپاست.