بعدی
like

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره هفت برگزار شد

‏. ‏(‏۱۶-‏آذر-‏۱۳۹۷)

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره هفت با دبیری علی حلوی با حضور جمعی از مسوولان، هنرمندان و پیشکسوتان در مجتمع خاتم الانبیا (ص) برگزار شد.

به گزارش آرت کافه،علی حلوی دبیر جشنواره و مدیر آموزشگاه سینمایی هفت در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر و ابراز خوشحالی از باشکوه برگزار شدن آیین اختتامیه گفت: سال گذشته که پنجمین دوره جشنواره برگزار شد، قول ارتقای سطح کیفی آثار جشنواره در دوره ششم را دادم تا حدی به این مهم دست پیدا کردیم . امیدوارم در دوره های بعدی این روند کیفی تر شدن بیشتر اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با اشاره به دوبله زنده آثار مطرح سینمایی که برای اولین بار در کشور در ششمین جشنواره هفت اتفاق افتاد افزود: این اتفاق به نام استان گیلان و آموزشگاه سینمایی هفت ثبت شد که زحمات حسین توسلی مربی این بخش و گروه شان ستودنی است.

دبیر ششمین جشنواره هفت توضیح داد: امسال با جداسازی بخش های کودک و دوبله جشنواره شکل منظم تری به خود گرفت. بخش کودک هفت به مربیگری سیده مهسا نقیبی همیشه علاقه مندان خودش را داشته و می توان گفت جشنواره هفت بدون بخش کودک قابل تصور نیست. خیلی خوشحالم که امسال هم در این بخش و هم بخش جدید مادر و کودک با زحمات مستانه فرخی کارهای خیلی خوبی دیدیم. سعی کردیم با تفکیک سانس ها مردم حق انتخاب داشته باشند و بخش هایی که بیشتر به آن علاقه مندند انتخاب کنند.

وی افزود: عرصه هنر و نمایش عرصه بسیار مهمی است که با تلاش و عشق فراوان نتیجه می دهد و با یک کار و دو کار تئاتر اتفاق نمی افتد. معضلی که در تئاتر شهرستان ها وجود دارد این است که خیلی ها با انجام اولین کار روی صحنه خود را بازیگر و هنرمند می دانند و دچار غرور می شوند. درحالی که هنر عرصه ای است که نیاز به آموزش و تلاش مستمر دارد.

حلوی با بیان اینکه بعضی از آثاری که در جشنواره امسال اجرا شد نزدیک به کارهای حرفه ای خوب است ادامه داد: در جشنواره ای که بالای ۷۰ اثر نمایشی و تصویری اجرا می شود طبیعی است که هم آثار قوی و هم ضعیف وجود داشته باشد. این جشنواره فرصتی است برای جوانانی که در جای دیگر فرصت دیده شدن ندارند. آن هم در سالنی مملو از جمعیت که در تئاترهای حرفه ای که روی صحنه می روند هم چنین جمعیتی دیده نمی شود.

مدیر آموزشگاه سینمایی هفت افزود: بزودی با افتتاح مکان جدید آموزشگاه که دارای بزرگ ترین پلاتوی گیلان است فعالیت های ما در بخش نمایش بیشتر و فعال تر از قبل خواهد شد.

وی در پایان با تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهر رشت، شورای اسلامی رشت و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت ، حامیان مالی جشنواره، مربیان، هنرجویان، اعضای هیات بازبین و اصحاب رسانه ابراز امیدواری کرد سال آینده در هفتمین دوره جشنواره هفت با تلاش جمعی جشنواره خاص و متفاوت برگزار شود. این هدف میسر نمی شود مگر با تلاش بسیار هنرجویان و مربیان و حمایت کننده های مالی و معنوی که این مهم اتفاق بیفتد. در حال حاضر بزرگ ترین جشنواره هنرجویی در سطح کشور هستیم، و امیدوارم از لحاظ کیفی هم به آن سطح مطلوب تر در کشور برسیم.

حسین توسلی مدرس بخش دوبله آموزشگاه سینمایی هفت نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت های علی حلوی گفت: امیدوارم هنرجویان جوان به این نکته توجه داشته باشند که اگر امروز روی صحنه رفتند و یک سالن آنها را تشویق کردند همه چیز را تمام شده پندارند و بدانند که تازه اول راه هنر قرار گرفته اند. امیدوارم در آینده آبروی مجموعه هفت و هنر گیلان باشند.

وی افزود: سه سال پیش که کار دوبله را در هفت آغار کردیم، علی حلوی دورنمایی از من برای آینده خواست که در وهله اول قول دادم در بین استان ها اولین باشیم که شکر خدا توانستیم اولین گروه دوبلاژ زنده جدی در کشور باشیم. نتیجه اعتماد علی حلوی و نگاه هنری او به جای نگاه تجاری باعث شد ۸ جوان عاشق کار بتوانند کار بزرگی انجام دهند.

توسلی ادامه داد: با افتخار افتتاح گروه دوبلاژ هفت با همکاری بنده و مریم واحد و با حضور دو مترجم که کار ترجمه چند فیلم را آغاز کرده اند را اعلام می کنم و اولین فیلم سینمایی که دوبله خواهد شد فیلم «لانکینگ» است که برای اولین بار در کشور اتفاق خواهد افتاد. از این پس هم به شکل Dvd و هم دوبله زنده آثار سینمایی جدید را با همکاری همین جوانان مستعد انجام خواهیم داد . امیدوارم که بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

عکس از سجاد آذریان