بعدی
like
داریوش بابائیان :

فکر خوبی پشت جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای وجود دارد

‏. ‏(‏۹-‏بهمن-‏۱۳۹۷)

داریوش بابائیان از تهیه کنندگان سینما و تلویزیون معتقد است برگزاری جشنواره‌ای در حوزه فیلم‌های مینی مال و کوتاه با موضوع اخلاق سنجیده و هدفمند است و قطعا، فکر خوبی پشت جشنواره فیلم ۱۰۰ وجود دارد.

به گزارش آرت کافه،باباییان درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای گفت: هر برنامه، مراسم و اتفاق هنری احتیاج به برنامه‌ریزی و اهداف مشخص دارد و طبیعتا اگر بدون برنامه‌ریزی پیش رود به کلیت ماجرا آسیب خواهد زد. به عنوان مثال جشنواره فیلم فجر، فستیوالی است که سی و شش دوره از عمر آن می گذرد و در واقع شکل و فرم آن به خوبی جا افتاده طبعا چه در داخل کشور و چه در بعد بین‌المللی اثرگذار و قابل اهمیت است.


سینما جشنواره بین‌المللی فیلم۱۰۰   حوزه هنری   علی قربانی  پردیس سینمایی آزادی داریوش باباییان

این تهیه کننده افزود: جشنواره‌ای با این دغدغه و هدفمندی، برگزاری‌اش در اوایل اسفند ماه، به سرعت پس از اتمام جشنواره فیلم فجر با چنین عظمت و تاثیرگذاری، شاید کار خیلی درستی نباشد و از جهاتی آسیب ببیند. اگر برای جشنواره‌های اینچنینی که فیلم‌های کوتاه، مینیمال، ویدئویی، موبایلی و ... را شامل می‌شوند، زمان دیگری را در سال در نظر بگیرند و در طول سال برگزار شوند شرایط بهتر و مطلوب‌تری برای آنها فراهم شده و طبعا آثار شرکت کننده در این گونه جشنواره‌ها نیز، هر چه بهتر و بیشتر دیده خواهند شد.

باباییان ضمن انتقاد از تعدد و کثرت جشنواره‌های سینمایی در کشور و لزوم انسجام و ادغام برخی از آنها خاطر نشان کرد: در عین حال همه ما به خوبی می‌دانیم که جشنواره‌های ریز و درشت بسیاری در طول سال، در شهرهای مختلف و با عناوین گوناگون برگزار می‌شوند که به واقع در میزان اثرگذاری همه آنها تردید وجود دارد، به همین جهت شاید راهکار بهتر آن باشد تا از تعداد و کمیت این گونه جشنواره‌ها کاسته و بر کیفیت مطلب بیفزاییم، اما به طور خاص در مورد «جشنواره فیلم‌های مینی مال( ثانیه‌ای)» با محوریت موضوعی اخلاق اعتقاد دارم فکر خوبی پشت این اتفاق وجود دارد، در واقع نهاد یا سازمانی که تصمیم به برگزاری چنین جشنواره‌ای گرفته قطعا، اهمیت اخلاق را محور هدف خود قرار داده؛ موضوعی که بسیار جای بحث و پرداخت دارد.

این تهیه کننده سینما تصریح کرد: در هر اتفاقی هنری که به نفع سینمای کشور و در جهت رشد و بالندگی فرهنگ و هنر این مملکت باشد، اتفاق خوبی است و در این مورد خاص نیز، امیدوارم این جشنواره با پیگیری اهداف مورد نظر خود تاثیر شایانی به همراه داشته باشد ،چرا که مهم‌ترین موضوع همین کیفیت و اثرگذاری است.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم۱۰۰ با همت حوزه هنری ۸ تا ۱۰ اسفندماه سالجاری با دبیری علی قربانی در پردیس سینمایی آزادی برگزار می‌شود.